سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
اهداي جوایز برندگان مسابقه «صندلی داغ» در شهرستان دشتی

جایزه مسابقه کتابخوانی «صندلی داغ» که در کتابخانه مرکزی شهرستان دشتی از استان بوشهر برگزار شد، تا آخر بهمن‌ماه اهدا می‌شود.-

مسوول کتابخانه‌های شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: برندگان این مسابقه می‌توانند آخر بهمن به اداره کتابخانه‌های این شهرستان برای دریافت جایزه مراجعه کنند. 

مجتبی عباسی درباره نحوه اجرای مسابقه «صندلی داغ» گفت: در دهه فجر نمایشگاه کتاب‌های انقلاب را در کتابخانه مرکزی شهرستان دشتی برپا کردیم و یک صندلی هم مقابل غرفه قرار دادیم تا متقاضی شرکت در مسابقه کتابخوانی روی آن بنشیند و به سوالات مسوول غرفه درباره تاریخ انقلاب پاسخ دهد. این صندلی به «صندلی داغ» معروف شد.
 
عباسی عنوان کرد:‌ متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌توانستند یک کتاب از بین کتاب‌ها انتخاب و پس از اندکی مطالعه، خود را برای اجرای مسابقه آماده کنند.
 
وی با بیان این‌که کتابخانه‌های شهرستان دشتی بهترین محل برای توسعه فرهنگ مطالعه در این شهرستانند، افزود: سعی کردیم در این دهه با آذین‌بندی، نصب پوستر کتابخانه‌ای و اجرای مسابقه نقاشی در کتابخانه‌ها، بر جذابیت کتابخوانی بیفزاییم. 

عباسی به نقش رابطان فرهنگی کتابخانه‌ها در تبلیغ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت:‌ اکنون یکی از  اعضای فعال کتابخانه‌های دشتی به نام «سکینه نزارات» با توجه به علاقه و اعتقادی که به فرهنگ کتابخوانی دارد، به نمایندگی از ما به تبلیغ کتاب و کتابخوانی در مدارس شهرستان می‌پردازد.
 
به گفته وی، سکینه نزارات دانشجوی دوره کارشناسی رشته حقوق است و بدون دریافت هیچ‌گونه پولی به مدارس شهرستان می‌رود و به معرفی فواید عضویت در کتابخانه‌ها می‌پردازد.
 
عباسی تاکید کرد: در اداره کتابخانه‌های شهرستان دشتی تمام توانمان را برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به ‌کار بسته‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط