شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
«کمک‌های اولیه در خشکی و دریا» صرفه  اقتصادی نداشت

نویسنده کتاب «کمک‌های اولیه در خشکی و دریا» در استان بوشهر از گرانی هزینه‌های چاپ گله کرد و گفت: پنج میلیون تومان برای چاپ کتاب هزینه کرده‌ام و تاکنون پول خودم هم برنگشته است.-

غلامرضا حاجیانی در گفت‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: به خوبی به ارزش کتاب «کمک‌های اولیه در خشکی و دریا» واقفم و می‌دانم که دریانوردان و مردمی که در اطراف دریا زندگی می‌کنند، تا چه اندازه به این کتاب احتیاج دارند اما گرانی هزینه‌های چاپ و میزان استقبال کم از آن باعث شده که تاکنون پول خودم هم برنگردد.

وی درباره محتوای کتاب را یادآور شد: دریازدگی، آفتاب‌زدگی، زخم روی بدن و بیماری‌های عفونی از نمونه بیماری‌های شایع میان دریانوردان است که در این کتاب به همراه تصویر، راهنمایی‌های لازم برای مداوای آن را آموزش داده‌ام.

حاجیانی با بیان این‌که من پزشک و استاد دانشگاهم و هدفم از نوشتن این کتاب خدمت به مردم کشورم است، گفت: موضوعی که بیش از هر چیز باعث تعجب من شده، میزان استقبال کم و فروش محدود کتاب است. به نظرم بیگانه بودن مردم به کتاب و کتابخوانی مهم‌ترین دلیل برای استقبال کم از کتاب باشد.

وی ادامه داد: نگارش این کتاب بسیار روان و به همراه تصویر است و من در این کتاب سعی کرده‌ام حتی نحوه بخیه زدن در مواقع ضروری را آموزش بدهم.

حاجیانی همچنین همکاری با سازمان هلال احمر بوشهر را یادآور شد و عنوان کرد: اطلاعاتی درج شده در کتاب، کاملا علمی‌اند و به همین دلیل ضروری است که این کتاب در کنار جعبه‌های کمک اولیه باشد. به اعتقاد من، این اثر مکتوب بهترین مرجع برای معرفی و توصیه کتاب سازمان هلال احمر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط