چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
ویرایش جدید «پژوهشی در نظم قرآن» پس از 17 سال

عبدالهادي فقهي‌زاده مشغول بازنگاری کتاب «پژوهشی در نظم قرآن» است که 17 سال قبل آن را به رشته تحریر درآورده بود.-

استاد دانشكده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: این اثر علمی ـ تخصصی موضوعاتی درباره تناسب آیات و سور و پراکندگی آیات در سوره‌ها را دربر دارد.

وی با اشاره به این‌که تنها چاپ این کتاب حدود 17 سال قبل روانه بازار نشر شده است، گفت: با وجود درخواست‌های متعدد، به دلیل این که فرصتی برای ویرایش آن نداشتم، مانع از بازچاپش شدم. 

فقهي‌زاده با اشاره به این‌که این اثر را انتشارات جهاد دانشگاهی به چاپ خواهد رساند، عنوان کرد: در ویرایش جدید این کتاب با افزودن برخی از مطالب، برخی نکات نیز حذف خواهند شد. اندک تغییرات ایجاد شده ساختار اصلی کتاب را تغییر نخواهند داد.

این محقق دین‌پژوه درباره دلیل تقریر ویرایش جدید کتاب «پژوهشی در نظم قرآن» اظهار کرد: علاوه بر برخی نکات که از سوی همکارانم و سایر محققان عنوان می‌شد، در طول تدریس در این سال‌ها به نکاتی دست یافتم که موجبات نگارش ویرایش جدید اثر را فراهم می‌کرد. به عنوان نمونه در این کتاب مثال‌هایی برای بیان دقیق‌تر مسایل عنوان شده بود، ارایه مثال در کار معلمی امری مرسوم است. در این سال‌ها به این نکته رسیدم که برخی از مثال‌های این اثر قوت لازم را ندارند، از این رو در موارد لازم آن مثال‌ها را تغییر دادم یا حذفشان کردم.

نویسنده کتاب «درآمدی بر علم رجال» با اشاره به این که ویرایش آثار کاری است که اغلب مولفان پس از چاپ نخست اثر به انجام می‌رسانند، گفت: این تجدیدنظر محتوایی نشانه‌ای از تکاپو و تلاش علمی محقق یا مولف اثر است و هیچ ایرادی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها