سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۶
«ایراندخت» چاپ پنجمی شد

رمان «ایراندخت»، نوشته بهنام ناصح، اثر برگزیده جایزه گام اول، کتاب شایسته تقدیر پانزدهمین دوره جشنواره کتاب فصل و نامزد نهایی جایزه شهید حبیب غنی‌پور به چاپ پنجم رسید.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چاپ چهارم این کتاب در بیست‌و‌پنجمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه و در روزهای پایانی نمایشگاه کتاب تمام شد.

«ایراندخت»، نخستین اثر داستانی ناصح و درباره دختری به نام «ایراندخت» و جوانی به نام روزبه است. این داستان با الهام از شخصيت‌هاي تاريخي دوران ساساني و در موقعيت‌هايي با نگاه به برخي رويدادهاي آن دوره و واگويه‌هاي ذهني قهرمانان داستان روايت شده است.

وقايعي كه هر دو شخصيت اين رمان با آن‌ها مواجهند، در نهايت به كاوشي دروني مي‌رسد كه به درجاتي از تعالي معنوي آن‌ها مي‌انجامد. 

در بخشي از اين كتاب در صفحه 87 آمده است: «تا ساعتي هيچ كدام حرفي از روزبه نزدند. ايراندخت انگار بخواهد با چشم‌هايش تمام فضاي خانه را اندازه بگيرد به دنبال ذره ذره‌هاي يادگارهاي روزبه در ذهنش مي‌گشت و با خود تجسم مي‌كرد: «حتما او از اينجا رد مي‌شد. شايد هم اينجا. ممكن است آن جا اتاقش باشد.» هيچ وقت فكرش را نمي‌كرد اين قدر به روزبه نزديك باشد و اين همه دور. چراغي زيبا و چند بطري و آبگينه لب طاقچه چيده شده بود....»

ایراندخت برای نخستین بار در سال 1389 به چاپ رسید و چاپ پنجم آن مرداد امسال (1391)، به شمارگان هزار و 650 نسخه از سوی نشر آموت منتشر شد. این کتاب 204 صفحه و قیمت آن 6 هزار تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط