سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
نی نامه‌ مولانا به روایت حمید توکلی

حمید توکلی، نویسنده کودک و نوجوان از به پایان رسیدن مراحل نگارش کتاب «داستان نی» بر اساس ۱۸ بیت نخستین مثنوی معنوی مولانا برای نوجوانان خبر داذ._

حمید‌رضا توکلی نویسنده کودک و نوجوان در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از به پایان رسیدن مراحل نگارش کتاب «داستان نی» خبر داد.

موضوع این کتاب برداشت مولانا از زندگی انسان در ۱۸ بیت نخست مثنوی معنوی است. 

توکلی این کتاب را برای نوجوانان نوشته و اکنون دنبال چاپ این اثر است. موسسه فرهنگی سروش مولانا برای چاپ این اثر اعلام آمادگی کرده است.  

«کرمی که عقاب را نجات داد» نام کتابی دیگر از این نویسنده است که مراحل نگارش آن به پایان رسیده و برای چاپ آماده‌سازی می‌شود. این کتاب ،داستانی نمادین است که به زودی به دست انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ می‌رسد. درون مایه‌ این کتاب صلح و نگاهی مثبت به محیط اطراف است. مخاطب این کتاب نوجوانان هستند.

«روایت شاهنامه» کتابی دیگری از توکلی است. این کتاب هم اکنون مراحل نگارش خود را طی می‌کند. «روایت شاهنامه»، شاهنامه فردوسی‌ را به سبک متفاوت برای نوجوانان روایت می‌کند. در کنار روایت شاهنامه، این کتاب به تحلیل غیر فنی داستان هم می‌پردازد. به این نحو که ابهاماتی که برای مخاطب نوجوان به وجود می‌آید را رفع می‌کند. به طور مثال اغراق‌هایی که در شاهنامه وجود دارد  یا تفاوت بخش‌هایی از شاهنامه با تاریخ را روشن می‌ کند. 

حمیدرضا توکلی، متولد ۱۳۵۵ است. کتاب «اشارت‌های دریا»ی وی، به عنوان کتاب برگزیده در چهارمین دوره جایزه جلال آل احمد، انتخاب شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها