یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
«ايراندخت» ناصح از زیر چاپ چهارم در آمد

رمان «ايراندخت»، نوشته بهنام ناصح در نوبت چهارم چاپ وارد بازار كتاب شد. اين كتاب كه زمستان سال 1389 منتشر شد، اثر شايسته تقدير پانزدهمين دوره جايزه كتاب فصل، برگزيده پنجمين دوره جايزه گام اول و نامزد يازدهمين دوره جايزه كتاب سال شهيد غني‌پور است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، چاپ دوم رمان «ايراندخت» در بهار سال 1390 و چاپ سوم آن آبان ماه سال جاري راهي كتابفروشي‌ها شد. 

«ايراندخت» داستاني عاشقانه از زمان ساسانیان دارد. نويسنده در اين كتاب ماجرایی امروزي را به طور ضمني با داستاني تاریخی همراه مي‌كند؛ از سوي ديگر به نظر مي‌رسد نگاه به جزييات برخي وقايع اجتماعي و سياسي ايران دوران ساساني بخشي از دغدعه‌هاي وي بوده است.
 
در اين كتاب همچنين شخصيت‌پردازي‌ها در موقعيت‌هايي در قالب برخي شخصيت‌هاي تاريخي توصيف شده‌اند. 

در بخشي از اين كتاب در صفحه 87 مي‌خوانيم: «تا ساعتي هيچ كدام حرفي از روزبه نزدند. ايراندخت انگار بخواهد با چشم‌هايش تمام فضاي خانه را اندازه بگيرد به دنبال ذره ذره‌هاي يادگارهاي روزبه در ذهنش مي‌گشت و با خود تجسم مي‌كرد: «حتما او از اينجا رد مي‌شد. شايد هم اينجا. ممكن است آن جا اتاقش باشد.» هيچ وقت فكرش را نمي‌كرد اين قدر به روزبه نزديك باشد و اين همه دور. چراغي زيبا و چند بطري و آبگينه لب طاقچه چيده شده بود....»

چاپ چهارم «ايراندخت» اسفند امسال (1390)، به شمارگان سه‌هزار نسخه از سوي نشر «آموت» منتشر شده است. اين كتاب 204 صفحه و قيمت آن پنج هزار تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها