یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۷
ويرايش زندگينامه سياسي مظفر بقايي

كتاب «زندگينامه سياسي دكتر مظفر بقائي» ،‌ رهبر حزب زحمتكشان ملت ايران براي اولين مرتبه در سال 1377 منتشر شد. از آن سال تا انتشار چاپ دوم اين اثر نقد و نظرهاي فراواني ارائه شد كه مورد توجه نويسنده و ناشر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، چاپ دوم كتاب از نظر كمي و كيفي با چاپ اول تمايزاتي دارد كه به طور اختصار مي توان آن‌ها را به شرح زير ارائه داد: در درجه نخست مقدمه اي به قلم نويسنده اين اثر به كتاب افزوده شده و در پايان نيز بخشي براي نتيجه گيري گنجانده شد. از سويي براي اطلاع خوانندگان و تحليل‌گران مسائل تاريخ معاصر ايران، فهرست مشروح منابع و مآخذ متشكل از اسناد داخلي و خارجي،‌ روزنامه‌ها،‌ بيانيه‌ها، تحليل‌ها و اعلاميه‌هاي سياسي،‌ كتاب‌هاي منتشر شده به زبان‌هاي فارسي و انگيسي و نيز خاطرات و كتاب‌هاي تاريخ شفاهي ذكر شده‌اند. 

براي فهم بهتر بستر تحولات مربوط به زندگي سياسي مظفر بقائي،‌ صفحات فراواني به كتاب افزوده شده‌است، مطالب اين صفحات يا برگرفته از اسنادي است كه بعد از انتشار چاپ اول كتاب به دست آمدند و يا برگرفته از منابع و مآخذ ديگر اعم از منابع اسنادي و كتاب‌هاي منتشر شده‌است. 

در اين رابطه مي‌توان از فصلي نام برد كه با استناد به منابع انگليسي تحرير شده و به سياست‌هاي ايالات متحده امريكا در قبال تحولات ايران در مقطع زماني سال‌هاي دهه بيست شمسي اختصاص دارد. 

از ديگر بخش‌هايي جديد كتاب مي‌توان به فصل مواضع بقائي در قبال انقلاب اسلامي اشاره كرد. 

هم‌چنين مطالب فراواني در پاورقي‌هاي كتاب به منظور گوياسازي مطالب و يا توضيح موضوعي خاص نوشته شده كه همين مهم خود يكي از وجوه مميزه چاپ دوم از چاپ اول كتاب حاضر است. 

«موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی»، كتاب «زندگينامه سياسي دكتر مظفر بقايي» را با 787 صفحه، شمارگان 2000 نسخه و قيمت 70000 ريال روانه بازار كتاب كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها