سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
شصتمین کتابخانه آستان قدس رضوی در کشور افتتاح شد

خراسان جنوبی - شصتمین کتابخانه آستان قدس رضوی در کشور همزمان با دهه کرامت در روستای مجد شهرستان بشرویه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در بشرویه، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و سازمان صنایع و معادن رضوی هم‌راستا با سیاست‌گذاری‌های آستان قدس رضوی دراهتمام به امور مناطق کم برخوردار در اقدامی مشترک شصتمین کتابخانه امام رضا(ع) در کشور را افتتاح کردند.

این کتابخانه در روستای مجد در جوار مرقد بی‌بی نجمه خاتون از نوادگان امام سجاد(ع) در منطقه رقه از توابع شهرستان بشرویه به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این مجموعه روستاهای خانیک، یگی، مجد، رقه از توابع بخش ارسک با مجموع جمعیتی حدود 8 هزار نفر از خدمات کتابخانه امام رضا(ع) بهره‌مند خواهند شد. 

ساختمان کتابخانه مذکور توسط شرکت صنایع، معادن و عمران رضوی از موسسات اقتصادی وابسته به آستان قدس رضوی در متراژ ۱۰۰ متر مربع ساخته شده و توسط سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در قفسه‌های متعدد با 4 هزار و ۶۰۰ نسخه کتاب تجهیز شده است. 

۶۰ کتابخانه در ۶۰ نقطه نقشه جغرافیایی ایران

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه این کتابخانه در روستای مجد گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر ۶۰ کتابخانه در ۶۰ نقطه نقشه جغرافیایی ایران در سایه پرچم عالم آل محمد(ص) فعال و در حال ارائه خدمات است.

حسینی تصریح کرد: کتابخانه حرم مطهر با قدمت یکهزار ساله خود به عنوان هفتمین کتابخانه تاثیرگذار در تاریخ بشر معرفی می‌شود و در حال حاضر شهر و روستا زیر پرچم علمی و فرهنگی کتابخانه رضوی قرار گرفته است. 

وی افزود: ایجاد فضای مطالعاتی همراه با منابع ارزشمند فرصتی را برای کشف و رشد استعدادها در مناطق مختلف فراهم می‌آورد و این یکی از اهدافی است که از تاسیس کتابخانه ها دنبال می‌شود.

اهتمام آستان قدس رضوی به توسعه مراکز فرهنگی

مهدی قربانی مدیرعامل سازمان صنایع و معادن رضوی نیز در این مراسم، با اشاره به اهتمام آستان قدس رضوی به توسعه مراکز فرهنگی، پروژه کتابخانه روستای مجد در منطقه رقه شهرستان بشرویه را یکی از ۷ کتابخانه ساخته شده توسط این شرکت برشمرد که با زیربنای صد متر مربع به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد: این شرکت جدای از ساخت مراکز بین راهی، ۱۵ پروژه عام‌المنفعه در قالب کتابخانه، فضای ورزشی و فرهنگسرا را در ۳۰ هزار متر مربع ساخته است. 

قربانی ضمن اشاره به ساخت صحن مقابل کتابخانه در راستای تکمیل این پروژه اظهار کرد: امیدوارم ساخت این کتابخانه در راستای لقب عالم آل محمد امام رضا(ع) نقش موثری در راستای ارتقای فرهنگ و دانش علمی اهالی منطقه رقه داشته باشد.

کار فرهنگی در منطقه گردشگری

حجت الاسلام زارعی امام جمعه بشرویه دیگر سخنران این مراسم، نیز تأسیس کتابخانه امام رضا(ع) را قدمی در راستای ترویج معارف رضوی خواند و از این اقدام به عنوان فرصتی برای بازگو شدن معارف رضوی و آشنایی با ابعاد مختلف شخصیت آن حضرت یاد کرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی روستای مجد و وجود بارگاه شریف بی‌بی نجمه در آن، این منطقه را دارای ظرفیت گردشگری برشمرد که برای زائران این حرم فرصتی را برای یادگیری فراهم آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها