پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها برای ترویج کتابخوانی در روستاها

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: دهیاری‌ها ظرفیت ویژه‌ای در تبلیغ و ترویج کتابخوانی و فراهم آوری زیرساخت‌های لازم دارند و باید از این ظرفیت به صورت کارشناسانه استفاده بهینه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، خدیجه معصومی صبح پنج‌شنبه در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی که به ریاست رضا ابرهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی و با حضور افشار کبیری، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی؛ زهرا آبسوران، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ پیروز قادری، معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ نمایندگان ادارات و سایر اعضاء برگزار شد،  افزود: پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها توسط شهرداری‌ها، در دو ماهه اول سال 1402، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و پرداخت به موقع و کامل این مبلغ در پیشبرد اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی بسیار مؤثر است.

وی از صدور دستور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار برای پرداخت کامل سهم نیم درصد کتابخانه‌ها، در آخرین جلسه وبیناری انجمن سراسری استان قدردانی کرد و خواستار همکاری بیشتر شهرداری‌ها در تحقق این امر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با تأکید بر نقش تبلیغات محیطی فرهنگی در ترویج فرهنگ کتابخوانی و عمومی سازی بحث ترویج خواندن و مطالعه گفت: معرفی کتاب، کتابخانه، نویسندگان و فواید کتابخوانی ... از طریق بیلبوردها در میادین شهری از این جهت که بار فرهنگی دارد، اقدامی اثربخش است؛ تداوم این تبلیغات باعث می‌شود نام کتابخان‌ها، کتابها و ... در معرض دید عموم قرار گرفته و ملکه ذهن مردم شود و این امر به ‌طور طبیعی در گرایش به کتاب‌خوانی موثر است.

وی همچنین با تشریح رشته‌ها، اهداف و بخش‌های جشنواره کتابخوانی رضوی، از تمامی سازمان‌ها به ویژه سازمان‌های فرهنگی خواستار همکاری با این اداره‌کل در اجرای باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی که مزین به نام امام رضا (ع) است، شد.

رضا ابرهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر و تقدیر از اداره‎کل کتابخانه‌های عمومی برای پیگیری مجدانه تحقق مصوبات جلسات انجمن  اظهار داشت: همدلی، همکاری و هماهنگی در حوزه فرهنگ، امری ضروری است و لازم است در تمامی حوزه‌های فرهنگی به ویژه در حوزه  کتاب و کتابخوانی که وسیله فرهنگ سازی است اهتمام و پیگیری‌های لازم انجام گیرد.

ابراهیمی ضمن تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه در مناطق کم برخوردار گفت:  دهیاری‌ها ظرفیت ویژه ای در تبلیغ و ترویج کتابخوانی و فراهم آوری زیرساخت‌های لازم و ... دارند و باید از این ظرفیت به صورت کارشناسانه استفاده بهینه کرد.

به گزارش ایبنا؛ در ادامه، اعضاء جلسه، پیشنهادات خود را پیرامون محوریت‌های جلسه مطرح کردند و پس از گفتگو و تبادل نظر، جهت پیشبرد امور تصمیماتی اتخاذ گردید.
استفاده از بیلبوردهای شهری جهت ترویج کتابخوانی، تأمین اعتبار برای اتمام پروژه کتابخانه های علامه دهخدا، شهید علمی و بصیرت توسط سازمان‌های ذی ربط از مهم ترین مصوبات جلسه بود.

تأمين بودجه برای اتمام پروژه‌های پیمان سپاری شده شهيد علمی نقده، علامه دهخدا مياندوآب، بصيرت سرو شهرستان اروميه، جهت بهره برداری در سال‌جاری، پيگيری پرداخت نيم درصد شهرداری و معوقات سنوات قبل و پرداخت به موقع نيم درصد سال جاری، همكاری و مشاركت مادي و معنوي سازمان های فرهنگي در برگزاري دوازدهمين جشنواره ملي كتابخوانی رضوی، استفاده از بيلبوردهای شهرداری برای  تبليغ كتابخوانی محوریت‌های این جلسه بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها