جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
نمایشگاه کتاب محل وفاق فرهنگی ما ایرانی‌هاست/ اشتراکات فرهنگی دو کشور عمیق و ریشه‌دار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بین ما و مردم ونزوئلا اشتراکات زیادی وجود آورد و ما نه تنها در حوزه اقتصاد و سیاست با هم ارتباط داریم بلکه در عرصه فرهنگ نیز این ارتباط گسترش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آوریل درون کودتا» نوشته وزیر فرهنگ ونزوئلا با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ارنستو ویلگاس پولژاک، وزیر فرهنگ ونزوئلا و یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خوزه رافائل اپانته، سفیر ونزوئلا در ایران، علی رمضانی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و علیرضا قزوه، شاعر و محمدحسین روزی‌طلب، مدیرعامل موسسه ایران جمعه ۲۹ اردیبهشت در سرای ملل سی و چهارمین نمایشگاه کتاب 1402 رونمایی شد. 

محمدمهدی اسماعیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشحالم که برادرم وزیر فرهنگ ونزوئلا در نمایشگاه بزرگ تهران حضور دارد. این نمایشگاه بزرگترین رویداد فرهنگی در منطقه ماست. در این رویداد میلیون‌ها علاقه‌مند در صحن نمایشگاه حاضر و در جریان آخرین جزئیات نشر قرار گرفتند.

وی افزود: خوشحالم این نمایشگاه با عظمت و فر عظیم ایرانی اسلامی در حال سپری کردن در روزهای پایانی است. نمایشگاه تنها یک رویداد فرهنگی نیست محل وفاق فرهنگی ما ایرانی‌هاست و در این نمایشگاه آخرین تولیدات فرهنگی خود را به نمایش می‌گذاریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مهمان‌های مختلفی از سراسر جهان به نمایشگاه ما آمدند و این رویداد فرهنگی را گرمای مضاعف بخشیدند. از وزیر فرهنگ ونزوئلا که به این رویداد  مهم تشریف آورد، تشکر می‌کنم. ما در سفر به ونزوئلا شاهد وفاق ملی مردم این کشور بودیم و با تمام مشکلاتی که امپریالیسم برای آنها ایجاد کرد اما آنها با سختی مسیر مقاومت را انتخاب کردند و با رهبری رئیس جمهورشان در حال گسترش فرهنگ خود هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوب است در اینجا به روح هوگو چاوز درود می‌فرستم که مظهر اقتدار در این کشور بود و امروز راهش با حضور یاراتش ادامه دارد.بین ما و مردم ونزوئلا اشتراکات زیادی وجود آورد و ما نه تنها در حوزه اقتصاد و سیاست با هم ارتباط داریم بلکه در عرصه فرهنگ نیز این ارتباط گسترش خواهد یافت.

اسماعیلی در پایان سخنانش بیان کرد: در سفر به ونزوئلا وقتی کتاب وزیر فرهنگ را دیدم از محمدحسین روزی‌طلب نویسنده شهیر در عرصه تاریخ خواستم که کتاب را در موسسه ایران ترجمه و به چاپ برساند تا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی شود. او این خواسته ما را برآورده کرد و امروز ما گردهم آمدیم تا با رونمایی این کتاب روابط فرهنگی با ونزوئلا را گسترش دهیم.  

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها