پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
توسعه همکاری‌ صدا و سیما و وزارت فرهنگ برای تولیدمحتوا بر پایه کتاب

در دیدار رئیس نمایشگاه کتاب تهران با رئیس سازمان صدا و سیما بر تقویت همکاری‌ها در حوزه تولید محتوا بر پایه کتاب تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما ضمن دیدار با یاسر احمدوند، رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب از بخش‌های مختلف در شبستان عمومی بازدید کرد.

احمدوند با بیان اینکه همکاری کم‌نظیری را در سابقه روابط بین مسئولان سازمان صدا و سیما و مجریان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شاهد بودیم، گفت: همدلی مضاعف، نگاه همدلانه و همراهی بسیار زیبایی که با صدا و سیما وجود داشت موجب شد هم انواع برنامه‌ها در نمایشگاه کتاب پوشش داده شود و هم تولیدات خوبی با حضور شخصیت‌های مختلف از جمله ناشران، نویسندگان، شاعران، اهل فکر و فرهنگ که در نمایشگاه هستند از سوی برنامه‌سازان صدا و سیما انجام شود‌.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران گفت: امیدواریم برنامه‌های تولید شده در طی سال به عنوان بخشی از برنامه‌های فرهنگی مورد استفاده و استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

احمدوند با اشاره به همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با سینمای جوان درباره استفاده از آثار مکتوب در فیلم گفت: این همکاری می‌تواند با صدا و سیما، گسترده‌تر شود.

وی با اشاره به تولید آثار مکتوب درخور در کشور گفت: اگر حلقه‌های واسطی ایجاد شود که تولیدات نویسندگان را فراوری کنند و  برای رسانه محتوا تولید کنند می‌توان از حجم انبوه این تولیدات به نفع سینما استفاده شود.

احمدوند با اشاره به ایجاد بخش سینما کتاب در نمایشگاه امسال گفت: استفاده از آثار اقتباسی برای تولیدات تلویزیونی و سینمایی می‌تواند اثر کتاب خوبی که ممکن است با شمارگان پایین منتشر شود را ضریب نفوذ دهد.

رئیس نمایشگاه کتاب تهران به راه‌اندازی تلویزیون کتاب در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این شبکه قابلیت توسعه دارد چرا که با داشتن ایده‌های مختلف روزی چند ساعت تولید محتوا دارد و در نمایشگاه کتاب نیز به صورت مفصل در حال فعالیت است.

جبلی در این دیدار با بیان اینکه حوزه کتاب و نشر باید بیشتر به سمت رسانه برود عنوان کرد: اگر گرایشی جدیدی در نشر به نام درام‌نویسی و برنامه‌نویسی ایجاد شود که پژوهش‌ها و آثار تولید شده به سمت تولید محتوا برای آنتن برود کار بزرگی صورت می‌گیرد فاصله‌ای که تولیدکنندگان محتوا با حوزه کتاب و نگارش وجود دارد تقویت خواهد شد.

رئیس سازمان صدا و سیما از آمادگی این سازمان برای همکاری‌های بیشتر در حوزه تولید محتوا بر محور کتاب تاکید کرد و افزود: امیدواریم نویسندگان برای تولید محتواهای بیشتر، با برنامه‌سازان همکاری‌های بیشتری را نشان دهند.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها