چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
مرحله استانی جشنواره دوسالانه قصه‌‎گویی «نهال امید» برگزار شد

جشنواره دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در بخش کودک کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، رقابت برگزیدگان مرحله استانی جشنواره دوسالانه قصه‌گویی در استان ایلام با حضور سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، سید منصور رجبی معاون اداره‌کل، نفرات برگزیده در بخش صحنه‌ای، داوران استانی و جمعی از کودکان و نوجوانان در بخش کودک کتابخانه مرکزی ایلام  برگزار شد.
 
این جشنواره با عنوان «نهال امید» با مشارکت 109 نفر در مرحله مقدماتی در دو بخش قصه گویی صحنه‌ای و دیجیتال در سطح استان برگزار شد و 14 نفر در بخش صحنه‌ای و 30 نفر در بخش دیجیتال به مرحله استانی راه یافتند.
 سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این مراسم گفت: هدف اداره کل کتابخانه‌های عمومی از برگزاری برنامه‌های قصه‌گویی، کمک به شکوفایی استعدادهای درونی کودکان و نوجوانان و بالفعل نمودن رویاها و آرزوهای آنهاست تا توانایی لازم برای ایفای نقش خود در آینده کشورمان را به دست آوردند.
 
وی افزود: شرط موفقیت هر انسان در زندگی فرد و اجماعی، سلامت روحی و توانمندی روانی اوست تا به عنوان انسانی فرهمند و اخلاقمدار بتواند برای جامعه خود مفید باشد و این توانایی با مطالعه کتاب و تدبر پیرامون موضعات آنها به دست می‌آید.
 
 
ایراندخت هاشمی، از داوران این جشنواره و از قصه‌گویان پیشکسوت استان گفت: قصه‌گویی هنر درونی انسان‌هاست که این هنر در وجود همه آنها نهفته است و با آموزش و ممارست شکوفا می‌شود.
 
وی با اشاره به برخی از معیارهای قصه‌گویی گفت: تناسب قصه با ارزش‌ها، هنجارهای اجتماعی و اخلاقی انسانی و همچنین توجه به سطح درک گروه مخاطب و حوصله آنها، از جمله مهمترین معیارهای قصه‌گویی است.
 
هاشمی اظهار داشت: برخورداری قصه از ساختار منسجم، فضاسازی قصه مانند تخیل، رویاپردازی و شخصیت‌پردازی، در کنار مواردی مانند لحن و بیان و تعامل با مخاطب، از دیگر معیارهای مهم در قصه‌گویی هستند.
 
لازم به ذکر است داوری بخش دیجیتال این جشنواره با حضور 30 اثر ارسالی و انتخاب برگزیدگان استانی توسط حسین شکربیگی، سهیلا مسعودی و ایراندخت هاشمی از نویسندگان و مربیان برتر قصه‌گویی استان انجام شد.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها