دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کتاب ماندگارترین و اثر بخش‌ترین رسانه میان‌نسلی است

رئیس هیات‌مدیره انتشارات سروش در مراسم تکریم سرپرست پیشین و معارفه مدیر عامل جدید انتشارات سروش گفت: کتاب ماندگارترین رسانه میان نسلی و تلاش برای انتشار آن باقیات و صالحات است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آئین تکریم صادق رضایی، سرپرست انتشارات سروش و ابراهیم شکوری، مدیر عامل جدید انتشارات سروش امروز (دوشنبه 23 اسفندماه) در محل ساختمان و دفتر این انتشارات برگزار شد. در این مراسم، احمد شهریاری، معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صداو سیما و میثم نیلی، رئیس هیئت مدیره انتشارات سروش و مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی و برنا فیروزی، مشاور اجرایی و رئیس حوزه ریاست سازمان صدا وسیما حضور داشتند.
 
در این مراسم نیلی، اظهار کرد: هر اثر و کتابی که  تولید و خوانده می‌شود باقیات و صالحات است. همه افراد دخیل در این فرآیند از نویسنده تا ویراستار و صفحه‌بند و غیره، همچنین کسانی که در تولید، توزیع و رسانه‌ای کردن آن اثر و  همچنین مدیریت کردن مراحل انتشار آن تلاش می‌کنند، ذخیره‌ای برای آخرت خود به‌دست می‌آوردند و به‌طور حتم از برکت چاپ این اثر در آخرت بهره‌مند می‌شوند.
 
وی در ادامه با بیان این‌که امیدواریم در دوره مدیریت شکوری سربلندی بیشتری برای انتشارات سروش را شاهد باشیم، بیان کرد: کتاب ماندگارترین و اثر بخش‌ترین رسانه میان‌نسلی است. باید قدر آن را دانست. در این دوره از جمهور اسلامی  باید قدر حاکمیت سنگرنشینان انقلابی را دانست و باید در  این دوران صد‌برابر در همه زمینه‌ها رشد کرد. امیدواریم سختی‌ها که درسال‌های قبل برای نیروهای انقلابی در سازمان صدا و سیما وجود داشت و اکنون با عوض‌شدن دولت،گشایش‌های بیشتری در این سازمان برای فعالیت نیروهای انقلابی حاصل شده است، باید شاهد رشد بیشتری در این سیستم باشیم. 
 
در ادامه این مراسم، شهریاری با اشاره به لذت بردن از کتاب‌های در دست مطالعه خود گفت: متاسفانه کتاب در فضای فکری جامعه مهجور واقع شده که بسیار درناک است؛ البته در این دوران با کمک دوستان و اهالی خوش‌فکر انتشارات سروش این مجموعه اکنون شاداب‌تر شده و با بودجه‌ای که برای قردادهای سالیانه در این مجموعه درنظر گرفته شده است؛ اکنون انتشارات سروش شرایط بهتری را تجربه کرده است، در حالی‌که قبل از این انتشارات سروش برای تامین‌های ‌هزینه‌های خود با مشکل‌های عدیده‌ای رو‌به‌رو بود.
 
وی در این مراسم با بیان این‌که انتشارات سروش مانند شبکه‌های صداو‌سیما یک شبکه تلویزیونی است، اظهار کرد: انتشارات سروش با عنایت حضرت آقا و تلاش همکارانمان اکنون در وضعیتی است که می‌تواند بر روی تولید محتوا تمرکز کند و  این نکته مهمی است که این کتاب‌های این انتشارات توانستند در جوایز ادبی معتبر صاحب مقام و رتبه شوند. به‌عنوان مثال تعدادی از کتاب‌‌های این انتشارات در جایزه قلم زرین تواسنت صاحب رتبه شوند.

شهریاری ضمن تقدیر از مدیران قبلی انتشارات سروش گفت: شکوری از مفاخر صدا‌وسیما هستند و هنگامی که سوابق این مدیر را دیدم دریافتم که این مدیر می‌تواند از عهده این مسئولیت برآید. امیدواریم این مجموعه که امانت حضرت آقاست را به بهترین نحوه مدیریت کنند.
 
 فروش 20 میلیارد تومان کتاب در دوران کرونا
رضایی، در این مراسم درباره فعالیت‌ چهار‌ساله انتشارات سروش بیان کرد: سال 97 در زمینه انتشارکتاب‌های چاپ اولی تقریبا هیچ فعالیتی نداشتیم و آمار در این زمینه صفر بود.
 
وی در ادامه عنوان کرد: کتاب‌های تجدید چاپی  این انتشارات زیر صفر بود اما اکنون انتشارات سروش با رشد صدرصدی  400 عنوان کتاب چاپ شده دارد و از میان 20 تا 30 عنوان از کتاب‌های همین انتشارات به چاپ‌های بعدی رسیدند و  تجدید چاپ شدند. این انتشارات آن‌قدر پیشرفت داشت که در جوایزه ادبی بزرگی شرکت کرد تواسنت جایزه‌ای را کسب کند. انتشارات سروش در دوران کرونا 20 میلیارد تومان و امسال 10 میلیارد تومان فروش کتاب داشته است. 
 
رضایی افزود: میثم نیلی، رئیس هیات‌مدیره انشتارات سروش در جریان مشقـت‌هایی که برای چاپ کتاب در این سال‌ها کشیده شده هستند. این انتشارات برای انتشار کتاب با همراهی مجمع ناشران انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی تا زمان انتشار کتاب کرده است. می‌دانید هر کتابی که منتشر می‌شود تا سه‌سال دیده می‌شود و سپس نویسنده و ارکان دیگری که در این تولید محتوا دخیل بودند، دیده می‌شوند. امیدوارم انتشارات سروش بعد از این رشد صدرصدی افتخارات بیشتری را کسب کند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها