یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کتاب «پایکوب» و مستند «راوی» در مشهد رونمایی شد

یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همزمان با سراسر کشور ظهر امروز در مشهد هم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، همزمان با هفته کتاب و همراه با آیین ملی رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» که به صورت آنلاین و پخش مستقیم همزمان با سراسر کشور ظهر یکشنبه ۳۰ آبان ماه در محل تالار شهر مشهد برگزار شد، از کتاب «پایکوب» و هشت قسمت از مستند «راوی» در قالب یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت رونمایی شد.

محمد حسین‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه خانواده، محله و جامعه‌ی سالمی داشته باشیم و برای اینکه حرکت آینده خودمان، خانواده و کشورمان را تضمین و بیمه کنیم نیاز به یک مدل و الگوی سالم داریم، گفت: مدل مدیریتی شهدا در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی نشان داد که می‌تواند برای آینده کشور یک مدل امیدبخش، نتیجه بخش و جریان ساز باشد.



وی با اشاره به اینکه مدل مدیریتی و نسخه‌های غرب و شرق کشور رشد کشور را متوقف کرده است، افزود: در کشور ما در طول این سال‌ها مدل‌های مختلف حکمرانی از غرب و شرق به صورت اقتباسی انتخاب و در اداره کشور امتحان و پیاده شده اما متاسفانه خیلی از التهاباتی که در جامعه با آن مواجه هستیم، به واسطه همین مدل‌های کپی برداری شده و نسخه‌هایی است که آن طرف آب پیچیده  شده است.

حسین‌زاده اظهار کرد: کسانی که به این نسخه‌ها امید بسته و به شرق و غرب اعتماد کردند و امضای آن طرف را حجت دانسته و برای اداره کشور پذیرفتند سالیان سال مسیر رشد کشور را متوقف کردند.



مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه اگر شهدای ما در طول هشت سال دفاع مقدس منتظر کمک فلان سازمان بین‌المللی و کشور بودند، معلوم نبود از کشور ما چقدر باقی می‌ماند، ادامه داد: اگر مدافعان حرم منتظر سازمان‌های بین‌المللی بودند امروز نه تنها در کشورهای محور مقاومت و شهرهای مرزی و تهران بلکه تمام کشورمان زیر چکمه‌های تکفیری‌ها بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه بسیاری از شهدای مدافع حرم الگویشان شهدای دفاع مقدس بوده و خود آنان امروز ستاره و الگو شدند، گفت: اگر می‌خواهیم آینده کشور درخشان باشد باید تمام توان خود را برای شناساندن شهدا به عموم بکار بگیریم.



وی ادامه داد: بارها تجربه کردم بسیاری از افرادی بودند که ابتدا در این وادی نبودند اما با خواندن یک کتاب از شهدا ارتباط قلبی با آنان گرفتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر همه ما یک وظیفه برای آینده کشور داشته باشیم این است که مسیرهای درخشانی که شهدا در آن حرکت کردند را به بقیه مردم نشان دهیم، گفت: تضمین آینده کشور در گرو ترویج و تبیین راه و مسیرشهداست.خانواده شهدا چشم و چراغ محله‌های ما هستند تا راه را گم نکنیم ما به دعای خانواده شهدا نیازداریم تا این ماموریت را به سرانجام برسانیم.



در این مراسم به صورت آنلاین تقریظ رهبری بر کتاب «تنها گریه کن»، روایت زندگی سراسر کوشش اشرف السادات منتظری، مادر بزرگوار شهید محمد معماریان، در دوران مبارزات انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و پس از آن است، رونمایی شد و در جلسه‌ی مشهد نیز از هشت قسمت مستند راوی و کتاب پایکوب زندگینامه شهید مدافع حرم شیخ محمد رضایی رونمایی و از خانواده معظم شهدای «مستند راوی» تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها