چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
اهل گفت‌وگو با فضای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای هستم

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با حضور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) و سالن اصلی تتاتر و نه چندان مناسب از نظر فضا و نور برای برگزاری این مراسم، معارفه شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، سیدمحمد هاشمی، معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در مراسم معارفه‌ی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خراسان نقشی بی‌بدیل در فرهنگ این مرز و بوم دارد.
 
وی با بیان اینکه به وجود آمدن اتفاق خوب و نظام داری در مناطق محروم استان‌ها دغدغه دوره جدید وزارت ارشاد است، افزود: توجه و رویکرد باید به کف میدان باشد که در این حوزه نه تنها مرکز استان‌ها بلکه به سراغ شهرستان‌ها و مناطق محروم برویم.
 
مدیران ارشاد استان‌ها از جوانان مومن، انقلابی، اهل هنر انتخاب می‌شوند
هاشمی با تاکید بر اینکه اگر قرار است رویکرد فرهنگی انجام شود و کادرسازی صورت گیرد باید از  مناطق محروم شروع کرد، اضافه کرد: تصمیم داریم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با جدیت و قوت مساله استان‌ها را به صورت محوری و اساسی داشته باشیم.
 
معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خطاب به مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: با دقت و حوصله و حسن تعامل صددرصدی با اهالی فرهنگ و رسانه؛ حرف‌های پر مغز این استان را بشنوید و با دقت رصد و پیگیری کنید که این مساله باعث دلخوشی هنرمندان این خطه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه انتصاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها از خراسان‌رضوی آغاز شد و ما این مساله را به فال نیک میگیریم، افزود: برنامه‌ای را در وزارتخانه شروع کردیم که در آن تصمیم گرفته شد، جهت انتصاب مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها از جوانان مومن، انقلابی، اهل هنر و ذوق و خوش فکر و خوش تعامل استفاده کنیم.
 
محدودیت‌ و محرومیت در فرهنگ استان وجود دارد
یوسف امینی، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به مزیت‌های فرهنگی و هنری استان افزود: بزرگ‌ترین مزیت فرهنگی استان وجود مقدس امام رضا(ع) است و در عرصه‌های دیگر از جمله دیپلماسی فرهنگی با توجه مرزهای مشترکی که با کشورهای فارسی‌زبان همسایه داریم، ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد.
 
وی حضور هنرمندان جوان و اساتید پیشکسوت در همه عرصه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌های استان را از دیگر ظرفیت‌های خراسان رضوی برشمرد که تاکنون توانسته‌ افتخارات زیادی برای استان کسب کند.
 
قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه البته محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی نیز در عرصه فرهنگ و هنر استان وجود دارد، افزود: از نمونه‌های آن می‌توان به کمبود در حوزه زیرساخت‌ها، منابع مالی و منابع انسانی اشاره کرد.
 
امینی ادامه داد: خراسان رضوی با توجه به ظرفیت‌های خود از سرانه فرهنگی پایینی برخوردار است و همکاران ما در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بسیاری از شهرستان‌ها با کمترین تجهیزات و امکانات فعالیت می‌کنند که نیاز به توجه ویژه دارد.
 
وی اضافه کرد: با این حال امید است در دوره جدید با مدیریت جدید تحول‌گرا، انقلابی و جهادی و با وفاق و همدلی همه همکاران شاهد تحولات جدید در حوزه فرهنگ و هنر استان باشیم و بتوانیم گام‌هایی در راستای عمل به خواسته‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و هنر برداریم.
 
متعهد به هنر پاک ایرانی اسلامی هستم
محمد حسین‌زاده مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ رضوی نیز در این مراسم گفت: توجه و رسیدگی به مناطق محروم، کادرسازی، تعامل خوب با اهالی فرهنگ و رسانه و ایجاد کار قرارگاهی و تشکیلاتی جهت سازماندهی امور از اهم فعالیت ها خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه اگر همراهی مردمی اتفاق بیافتد به اهداف فرهنگی می‌رسیم، افزود: با اسوه شهدا که در عرصه دین و هنر و جنگ سخت پیشقدم بوده‌اند سکان فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی را در دست می‌گیرم.
 
حسین‌زاده ادامه داد: دیار ما دیار فردوسی‌هاست، هنر او رستم پروری بود. فرهنگ ما رستم‎ها، برونسی‌ها و کاوه ها کم ندارد. قهرمانان ما برای اینکه بتوانند الگو بشوند از ابزار هنر که کارآمدترین ابزارهاست استفاده می‌کردند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه هنر در حقیقت تعالی بخش سبک زندگی ایرانی اسلامی و جهت دهنده و سرعت دهنده فرهنگ اسلامی  است، گفت: متعهد به هنر پاک ایرانی اسلامی و خانواده محور در این موضوع هستم و اگر غیر از این بود دوستان امر به معروف و نهی از منکر  مطالبه گری کنند.
 
حسین‌زاده با بیان اینکه به ظاهر کمی جوانم، پس کمی خطا را از من بپذیرید اما اگر به تذکرها و دلسوزی‌ها گوش ندادم، تذکرهای محکم‌تری بدهید، تاکید کرد: من اهل گفت‌وگو و نشست و برخاست با فضای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای هستم.
 
وی با اشاره به اینکه در خیلی از شهرستان‌ها شاهدیم که کتابفروشی نیست، گفت: در این شهرها یا باید کتابفروشی احداث کرد و یا از ابزار مردمی بهره جست.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی یادآور شد: اگر تحولی باشد باید با کمک جبهه فرهنگی و هنری باشد.
 
اضافه می‌شود 22 آبان ماه محمد حسین‌زاده با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی منصوب شد.
 
حسین‌زاده متولد سال ۱۳۶۴ دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه فردوسی مشهد و از فعالان سابق دانشجویی مشهد است که در سابقه خود، مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی، معاونت فرهنگی سپاه امام رضا (ع) و چندین سال سابقه فعالیت نویسندگی، رسانه‌ای و مطبوعاتی را دارد.
 
یادآور می‌شود جعفر مروارید، سیدسعید سرابی و سیدجواد جعفری پیش از این مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بودند و حسین‌زاده چهارمین مدیرکل ارشاد این استان محسوب می‌شود و پیش از او نیز عزت میرنجانی و یوسف امینی هر کدام به مدت 3 ماه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها