چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
چگونه در طراحی شکست بخوریم

کتاب «تکرار؛ ده درس در طراحی و شکست» به‌همت نشر وارش چاپ شده است که در ۳ بخش به توضیح مقوله‌های خلاقیت، شکست و تکرار و دیدگاه‌های مختلف درباره آن‌ها می‌پردازد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «تکرار؛ ده درس در طراحی و شکست» به‌همت نشر وارش چاپ شده است. بخش اول این کتاب در ۳ فصل به توضیح مقوله‌های خلاقیت، شکست و تکرار می‌پردازد.

فصل اول با عنوان خلاقیت، تعریفی از خلاقیت ارائه می‌دهد. خلاقیت فرآیندی است که با آن یک نفر یا گروه عامدانه یک خروجی تولید می‌کنند که مناسب، زیبا و در بافتار و اجتماع خود اصیل است.
فصل دوم با عنوان شکست، نگاه دقیق‌تری به این پدیده بدنام می‌اندازد تا به ما کمک کند علل شکست را بیابیم و بفهمیم چرا نمی‌خواهیم آن را بپذیریم؛ رابطه بین اشتباه‌فهمیدن، اشتباه‌کردن و شکست را بفهمیم؛ فرآیندهای مورد استفاده برای تحلیل و یادگیری از شکست را بدانیم و در نهایت یاد بگیریم «چگونه بهتر شکست بخوریم».
فصل سوم با عنوان تکرار، درک اولیه‌ای از فرآیند تکرارشونده به ما می‌دهد: با فرضِ داشتن یک مقصود مشخص، تکرار فرآیندی چرخه‌ای است که برای رسیدن به خروجی‌های مطلوب از طریق تلاش‌های پیاپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این فصل چهار مؤلفه عمل تکرارشونده را معرفی می‌کند: این فرآیند با مقصودی شروع می‌شود که از آن فرآیندی برمی‌خیزد که به یک خروجی می‌انجامد. این خروجی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، تا اطلاعات لازم برای شروع چرخه بعدی فرآیند فراهم آید. این چرخه آنقدر تکرار می‌شود تا مقصود و خروجی تا حد ممکن به هم نزدیک شوند.
 
در بخش دوم که ده دیدگاه نام دارد، به تحلیل و تبیین ده دیدگاه و عقیده از ده فرد مختلف می‌پردازد تا نشان‌ دهد هیچ دو مسیری یکی نیست. این دیدگاه‌ها شامل بافتارهای مادی از الیسون تاوزیت باغدار، بافتارهای اندیشه‌ای از متیو مالونی پویانما، مقاصد هدفمند از رادیولب، مقاصد کاوشی از وایلی دوفرزنه سرآشپز، فرآیندهای روشمند از ناتالی پوتزی معمار و اریک زیمرمن طراح بازی، فرآیندهای بداهه از اندی میلن نوازنده، ارزیابی درونی از آملیا برودکا اسکیت‌برد‌سوار حرفه‌ای، ارزیابی بیرونی از باراتونده ترستن کمدین، خروجی‌های هم‌گرا از کاس هولمن طراح اسباب‌بازی و خروجی‌های واگرا از میراندا جولای هنرمند است که هر یک از این دیدگاه‌ها به‌تنهایی دنیایی از آگاهی را به مخاطب نمایان می‌کند.
 
در بخش سوم و آخر این کتاب می‌آموزیم «چگونه بهتر شکست بخوریم». در واقع همانگونه که از قدیم می‌گویند، شکست پلی است برای رسیدن به پیروزی. شکست می‌تواند پیش‌زمینه تکرار تفکر خلاق را برانگیزد و به رشد و ترقی طراح بینجامد.

این کتاب که حاصل تلاش‌های جان شارپ و کالین مک‌لین است به‌همت علی شیخ‌پور و مهدی مقیمی به زبان فارسی برگردان شده است و به‌دست نشر وارش در ۳۳۵ صفحه به‌قیمت ۱۹۰هزار تومان با کیفیت بالا چاپ شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها