یکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
«روح یک پروانه» شنیدنی‌تر شد

کتاب «روح یک پروانه» که به زندگی و سرگذشت محمد علی کلی می‌پردازد به صورت نسخه صوتی هم‌اکنون در دسترس مخاطبان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌؛ نسخه صوتی کتاب «روح یک پروانه» منتشر شد، این اثر توصیفی از لحظات خاطره‌انگیز زندگی محمدعلی کلی است.
«فقط می‌خواستم دستکش طلا را صاحب شوم، می‌خواستم کاسیوس کلی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان شوم.»
این کتاب قصه کاسیوس کلی قهرمان بوکس سنگین وزن جهان که بعدها با گرویدن به دین اسلام به محمدعلی تغییر نام داد، با وجود مبارزه در خشن‌ترین ورزش دنیا، او بیرون از رینگ روحیه‌ای دیگر داشت. «روح یک پروانه» کتابی صوتی از زبان محمدعلی کلی و به قلم دخترش هانا یاسمین است که فراز و نشیب زندگی ورزشی و سیاسی این بوکسور آمریکایی را بازگو می‌کند.
«هر کس در زندزن‌اش نقشی را بازی می‌کند من هم همیشه سعی کردم در زندگی‌ام در هر نقشی که قرار می‌گیرم، بهترین خودم باشم.»
این کتاب از دوران کودکی محمدعلی شروع می‌شود و به قهرمانی‌ها و فعالیت‌های سیاسی کلی می‌رسد، مثل دفاع از حقوق سیاه‌پوستان و امتناع او از حضور در جنگ ویتنام.
حسین نهرودی، سرمربی تیم ملی بوکس که هم‌دوره محمدعلی کلی نیز بوده است درباره وی گفته است: «شخصیت کلی در دنیا شخصیت شناخته‌شده‌ای است و بخاطر شخصیت خاص او، اخلاقش، آزادگی‌اش و قهرمانی‌هایش، همه دوستش داشتند. با این که مریض‌حال بود و با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد، سال 1372 در سفرش به ایران هیچوقت اشتیاق و علاقه‌اش نسبت به ایرانیان و ایران از چهره‌اش دور نمی‌شد، همینطور تمامی ایرانیان که بسیار خوشحال و مسرور از دیدار او بودند. اتفاقا بازی نمایشی‌ با اصغر کاظمی هم انجام داد.»
کتاب «روح یک پروانه» لحظات زندگی مردی است که اعتقاداتش بیش از قهرمانی‌هایش بازتاب داشته است. محمدعلی 7 سال قبل از دنیا رفت اما افکارش همیشه زنده ماند او در بخشی از این کتاب می‌گوید: «برای رسیدن به خواسته‌ها باید صبوری کرد، چون زندگی به قدری زیباست که ارزش صبرکردن دارد.»
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها