شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
بنیاد فارس‌شناسی «تاریخ قوامی» را کتاب کرد

کتاب «تاریخ قوامی حاجی اسدالله خان ابن حاجی محمد ابراهیم شیرازی» (تصحیح احمد شعبانی- رضا بیطرفان) در بنیاد فارس‌شناسی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، «تاریخ قوامی» از آن متونی است که به بیان تجربه محلی و ذکر رویدادهای شیراز در قرن دوازدهم هجری قمری نسبت به خانواده‌ای با پیوندهای گسترده در ایالت فارس مبادرت کرده و فراز و نشیب رویدادها را با حُسن قلم و اخلاقی مکرّم شرح می‌دهد.
 
شیراز و گستره خاندان‌های آن در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، ادبی، و هنری در دوره‌های بعد از کریم‌خان زند، بیانگر هویت چشمگیری است که در این عرصه جایگاه شایسته‌ای داشته و زبانزد خاص و عام است.
 
«تاريخ قوامی» نسخه‌ای است به تحرير داوری بن وصال شيرازی از تصنيفات حاجی اسد الله بن حاجی ابراهيم قوام شيرازي، که بنیاد فارس شناسی این پاره مختصر را به دوستداران تاریخ فارس تقدیم کرده تا مقبول احسان لطیف خوانندگان این قسم آثار واقع شود.
 
یادآور می‌شود: بنیاد فارس‌شناسی از سال 1372 شروع به فعالیت کرده است که عمده فعالیت این حوزه چاپ کتاب است. اکنون بیش از 150 عنوان کتاب از نویسندگان مختلف در زمینه‌های متفاوت به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها