چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
روایت «هفت کافه‌ی بین راهی» در خوزستان

«اردشیر صالح‌پور» نویسنده و پژوهشگر خوزستانی روایت و بازگفت داستانیِ «هفت کافه‌ی بین راهی» در خوزستان را منتشر کرد.

اردشیر صالح‌پور در این باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، گفت: کتاب «هفت کافه‌ی بین راهی» توسط انتشارات «فرهنگ مانا» در خصوص روایت داستانی سال‌های 1320 تا 1350 تاریخ موقعیت فرهنگ خوزستان وارد بازار نشر شده است.

وی درباره موضوع این کتاب افزود: این کتاب به داستان هفت کافه در استان خوزستان می‌پردازد که البته در حال حاضر از این کافه‌ها چیزی جز چند خشت، گل، آجر و در دیوارهای مخروبه ویران باقی نمانده است. برخی از این کافه‌ها با خاک یکسان شده و تعداد دیگر در حصار خاشاک و علف‌های صحرایی پیچیده شده‌اند؛ فضای متروکه‌ای که سال‌ها جاده‌ای از کنار آن‌ها عبور نمی‌کند.

این مدرس تئاتر درباره هفت کافه‌ای که داستان‌های این مجموعه درباره آنهاست، بیان کرد: این هفت کافه شامل: کافه «نمره سه» در جاده اهواز - سربندر، کافه «سید کشکول»  جاده آبادان - ماهشهر، کافه «سرانجام » سه‌راهی خلف‌آباد - آغاجاری - رامهرمز، کافه «مریم» هفتکل - نفت سفید، کافه «سالی دو ماه » جاده ملاثانی در خزینه شوشتر، کافه «سی میلی» جاده هفتکل – مسجد سلیمان، کافه « پُل بُریده» جاده هفتکل - باغملک - ایذه است.

وی اضافه کرد: زمانی در این کافه‌ها زندگی جریان داشت و نبض حیات می‌تپید؛ اما اکنون نه ماشینی آن‌جا توقف می‌کند و نه صدای بوق و بانگ مسافری به گوش می‌رسد. درواقع باید گفت اجاق این کافه‌ها، خاموش و دیگ‌شان سرد شده و از دهان افتاده است.

یادآوری می‌شود، اردشیر صالح‌پور تاکنون بیش از 10 نمایشنامه نوشته و سابقه کارگردانی، بازیگری، عضویت در کانون ملی منتقدان تئاتر، هئیت علمی مرکز فرهنگ و هنر و مدیر اجرایی جشنواره تئاتر کشوری دارد و پیش از این کتاب «پیشخوانی تعزیه در اسفند» و «ترانه نمایش‌های پیش پرده‌خوانی در ایران» را در پرونده کاری خود به ثبت رسانده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها