یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
​«دخترپیچ» در بازار کتاب آفتابی شد

رمان «دخترپیچ» اثر سعیده شفیعی در روزهای اخیر توسط نشر چشمه راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ «دخترپیچ» عنوان نخستین رمان سعیده شفیعی است. رمانی که از عشقی عمیق و پرحادثه روایت می‌کند. این کتاب در قفسه کتاب‌های آبی نشر چشمه منتشر شده است و فضای ژانری، قصه‌گو و جریان محور دارد.

سعید شفیعی، نویسنده این اثر در معرفی کتابش اظهار کرد: در روزهای گذشته بارها شنیده‌ام که برخی از دوستان اسم کتاب را به اشتباه دخترِ پیچ می‌خوانند اما اسم اصلی کتاب دخترپیچ است که برگرفته از نام یک زعفران بسیار مرغوب در خراسان است.

وی ادامه داد:‌ این کتاب داستان یک خانواده زعفران‌کار در جنوب خراسان است که برای کار با خانواده‌ای در تهران ارتباط پیدا می‌کنند و این وسط اتفاقات جالبی رخ می‌دهد که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. در واقع می‌توان گفت که این کتاب چالشی میان دو منطقه جغرافیایی به نام‌های تهران و خراسان است.
 
این نویسنده جوان در توضیح داستان این کتاب گفت: در خراسان برخی از مردم اعتقاد دارند که کاشت زعفران نحس است به همین دلیل خانواده خراسانی داستان ما تصور می‌کنند که اتفاقات رخ داده به دلیل کاشت زعفران است و به این دلیل اتفاقات مختلفی را به این موضوع ربط می‌دهند.
 
وی افزود: داستان این کتاب در 3 فضای جغرافیایی و از 3 فضایی روایی متفاوت بیان می‌شود و به نوعی دیدی جدید دارد و به نظرم کسانی که به دنبال داستان‌هایی با سبک جدید و مدرن هستند می‌توانند با اثر ارتباط برقرار کنند. البته این را نیز باید بگویم که در این داستان به دلیل پرداختن به یک خانواده روستایی فضاهای سنتی نیز وجود دارد.

شفیعی درباره دلایل عددگذاری برای فصل‌های این کتاب اظهار کرد:‌ فصل‌‌های این کتاب با شماره مشخص شده‌اند تا مشخص شود که داستان خطی نیست تا مخاطب درگیر خطی بودن داستان نشود.

رمان «دخترپیچ» اثر سعیده شفیعی در 163 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به‌بهای 13 هزار تومان توسط نشر چشمه منتشر شده است.

سعیده شفیعی در سال 1362 در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته اقتصاد است و سال‌هاست که به‌عنوان روزنامه‌نگار و پژوهشگر در روزنامه‌های شرق و دنیای اقتصاد فعالیت می‌کند. او در گذشته دو کتاب پژوهشی در حوزه اقتصاد منتشر کرده اما «دخترپیچ» ‌نخستین کتاب ادبی اوست.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • عظیمه کاوه ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    سلام خواندن این کتاب را به دوستان توصیه میکنم بسیار محتوای جدیدی دارد......
  • ناشناس ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    سبک جدیدی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها