چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
مجموعه 12 جلدی «آینده‌پژوهی» منتشر می‌شود

مدیر موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت از انتشار و عرضه مجموعه 12 جلدی «آینده‌پژوهی» در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: علاوه بر این مجموعه حدود 10 عنوان مجموعه شعر جدید از شاعرانی چون عبدالعظیم صاعدی و مهدی موسوی فاخر در نمایشگاه ارائه می‌شود.\

سیدضیاء‌الدین شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره کتاب‌هایی که در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توسط موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت ارائه می‌شود گفت: علاوه بر ارائه حدود 10 عنوان مجموعه شعر در نمایشگاه کتاب امسال مجموعه كتاب‌هاي 12 جلدی «آينده پژوهي» كه چهار جلد آن پیش‌تر منتشر شده بود، در یک مجموعه ‌ارائه می‌شود.

وی هدف از انتشار این مجموعه را بی‌توجهی به بحث آينده‌پژوهي در ايران و گشودن پنجره جديدي به آينده اعلام کرد و توضیح داد: مجموعه كتاب‌هاي «آينده پژوهي» با نگاهي علمي به سراغ مقوله بررسی آینده رفته‌اند. اين کتاب‌ها حاصل برگردان جمعي از مترجمان است؛ البته برخی از این کتاب‌ها نیز تاليفي هستند.

پاییز گذشته چهار جلد از اين مجموعه با عنوان‌هاي «آينده پژوهان چگونه مي‌انديشند»، «چالش‌هاي امروز و فرداي پخش در آفريقاي جنوبي»، «روش‌هاي آينده پژوهي» و «آينده تلویزيون در انگلستان» منتشر و راهی بازار نشر شد.

شفيعي در ادامه به عنوان برخی از مجموعه شعرهای این انتشارات اشاره و تصریح کرد: دو مجموعه شعر از عبدالعظیم صاعدی، با عنوان‌های «پاییز میهن من است» و «روزهای جیوه‌ای»، «پنهان گریه‌ها» نخستین مجموعه شعر فرهاد صفریان، «دلم برای پرندگان تنگ است» سروده موسوی فاخر، «دستم را بگیر پایم را رها کن» دفتر شعری از محمدرضا لطفی و «مویه از لاک‌پشت‌های 33» سروده وحید ضیائی از جمله دفتر شعرهای جدیدی هستند که توسط موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت در نمایشگاه کتاب امسال منتشر می‌شوند.

وی با تاکید بر این موضوع که چهار کتاب دیگر نیز زیرچاپ است و تا نمایشگاه منتشر خواهند شد، اظهار داشت: از این کتاب‌ها دو کتاب را انتشارات هنر و رسانه اردیبهشت به صورت مستقل و با عنوان‌های «پنج‌شنبه‌های دوست‌داشتنی» سروده مژده پاک‌سرشت و مجموعه داستان «جنگ به خاطر وطنم» نوشته محمد باقر نجف‌زاده بارفروش منتشر می‌کند.

شفیعی یادآور شد: یکی از این کتاب‌ها نیز تجدید چاپ سروده‌های رضا اسماعیلی با عنوان «عاشقانه‌های شرقی» است که به‌طور مشترک با انتشارات هزاره‌ققنوس منتشر خواهد شد.

وی از تجدید چاپ مجموعه شعر مجید سعدآبادی با عنوان «دالان حاج مختار پلاک 9» خبر داد و گفت: چاپ دوم این مجموعه شعر با طرح جلد جدید و ویرایش جدید شعرها توسط انتشارات هنر و رسانه اردیبهشت در نمایشگاه کتاب امسال ارائه می‌شود.

این شاعر به حضور احتمالی سومین جلد از سه‌گانه شعری خودش با عنوان «حالا نوبت خداست» در نمایشگاه اشاره کرد و افزود: اگر مراحل چاپ این کتاب به سرعت طی شود به احتمال زیاد جلد سوم سه‌گانه شعری من در نمایشگاه راهی بازار نشر می‌شود. پیش‌تر از این مجموعه دو کتاب با عنوان‌های «من مرگ را او خطاب می‌کنم» و «شاید عاشق شده باشم» منتشر شده است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد عنوان‌ کتاب‌هایی که در سال گذشته در نمایشگاه کتاب ارائه شده بود، اظهار داشت: در سال گذشته موسسه انتشاراتی هنر و رسانه اردیبهشت با 38 عنوان کتاب جدید به نمایشگاه آمد. اما امسال ما تنها با 25 عنوان کتاب جدید که طی یک‌سال گذشته منتشر شده‌اند در نمایشگاه حضور می‌یابیم.

شفیعی در پایان یادآور شد: علت این امر طولانی شدن پروسه دریافت مجوز برای انتشار کتاب‌ها است که حتی با نزدیک شدن به نمایشگاه نیز این روند طولانی‌تر می‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط