پنجشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵
عرضه آثار جامعه‌شناختي ثالث در نمايشگاه 23

«نظريه جامعه‌شناختي معاصر و ريشه‌هاي آن»، «جامعه مصرفي»،‌‌ «حوزه‌هاي عدالت»، «ملاقات تمدن‌ها» و «چهار پژوهش در جامعه‌شناسي فرهنگ» عناوين برخي از كتاب‌هاي نشر ثالث در حوزه انديشه‌اند كه براي نخستين بار در بيست وسومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شوند.\

محمد جاويد، دبير بخش فرهنگ و علوم انساني نشر ثالث، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر، به توضيح درباره اين آثار پرداخت و گفت: كتاب «نظريه جامعه‌شناختي معاصر و ريشه‌هاي آن» آخرين ويرايش «جورج ريتزر» از اين اثر به شمار مي‌آيد كه توسط شهناز مسمي‌پرست به فارسي برگردانده شد. ريتزر به گونه‌اي نظريات جامعه‌شناسي را تبيين مي‌كند كه فهم آن را براي دانشجو آسان شود.

وي افزود: ريتزر در اين اثر واژگان و اصطلاحات دشوار را شرح داده و هرگاه به نظريه يكي از انديشمندان اشاره مي‌كند، به توضيح درباره وي و ديدگاه‌هايش مي‌پردازد. وي همچنين متني روان و قابل فهم را در نگارش اين اثر برگزيده است.

جاويد به كتاب «ملاقات تمدن‌ها» نوشته «امانوئل تد» و «يوسف گورباژ» با ترجمه مرتضي كتبي اشاره كرد و گفت: نويسندگان اين اثر، تحليلي جامعه‌شناختي از كشورها خاورميانه به دست داده، به تأثيرات مدرنيته در سطوح مختلف نظير نهاد خانواده،‌ آموزش و پرورش و افزايش و كاهش جمعيت در اين كشورها مي‌پردازند.

وي كتاب «حوزه‌هاي عدالت» نوشته «ماري كل وال‌ور» با ترجمه صالح نجفي را اثري در حوزه فلسفه سياسي برشمرد و گفت: نويسنده اين كتاب داراي گرايش نئوليبرال و جزو افرادي است كه به اصطلاح جمعيت‌خواه ناميده مي‌شوند. او به همراه «جان رالز» صورتي جديد به نظريه عدالت بخشيد.

جاويد ادامه داد: كتاب «جامعه مصرفي» نيز مهم‌ترين اثر «بودريار» متفكر و جامعه‌شناس فرانسوي است كه از سوي فيروز ايزدي به فارسي برگردانده شده. اين كتاب مصرف‌گرايي و الگوهاي نظام سرمايه‌داري براي تحت سيطره درآوردن زندگي روزمره را نقد مي‌كند.

اين آثار همزمان با بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران(15 تا 25 ارديبهشت ماه) از سوي نشر ثالث در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) عرضه مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط