دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۵
«متفكران ماندگار» بر بال ققنوس

انتشارات ققنوس نخستين كتاب از مجموعه «متفكران ماندگار» را با عنوان «شوپنهاور» منتشر مي‌كند. اين مجموعه هفت كتاب مصور و كم‌حجم را دربر مي‌گيرد كه هر يك از آنها در پي معرفي برخي از انديشمندان شاخص هر دوره براي نوجوانان و جوانان است.\

احمد تهوري، مدير روابط عمومي انتشارات ققنوس، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،‌ قالب اين مجموعه را مشابه مجموعه «تاريخ جهان» كه پيش از اين از سوي اين انتشارات منتشر شده بود، ‌برشمرد و گفت: براي نخستين بار است كه انتشارات ققنوس انتشار مجموعه‌اي در حوزه انديشه را در دستور كار خود قرار داده است.

وي افزود: اين مجموعه هفت جلد را دربر مي‌گيرد كه هر يك از آنها تصاويري را نيز همراه دارند. شوپنهاور، دكارت، ولتر، ارسطو، ژان ژاك روسو،‌ مونتسكيو و داستايوسكي، عناوين و انديشمندان مورد بررسي در اين آثارند.
 
مدير روابط عمومي انتشارات ققنوس ادامه داد: از كتاب‌هاي اين مجموعه‌ تاكنون «شوپنهاور» منتشر شده است و «دكارت» نيز مراحل انتشار را مي‌گذراند. «بيتا شمسيني» ترجمه اين دو اثر را عهده‌دار بوده است و ساير آثار هنوز به مترجمان تحويل داده نشده‌اند.

تهوري با اشاره به انتشار اين مجموعه هفت جلدي از سوي انتشارات «seuil» كشور فرانسه در چند دهه پيش، گفت: مخاطب اصلي اين آثار، جوانان علاقه‌مند به فلسفه‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط