سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
حسینیه اعظم زنجان آماده برگزاری جمع‌خوانی قرآن کریم است

زنجان_ مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: برای دوازدهمین سال؛ جمع‌خوانی قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

مجتبی شهامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: امسال دوازدهمین سال است که مراسم جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آماده سازی فضای حسینیه اعظم زنجان برای برگزاری این مراسم باشکوه انجام شده است، اضافه کرد: در برگزاری این برنامه بیش از ۶۰ خادم همکاری خواهند کرد.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به اینکه مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این مراسم روزانه یک جزء از قرآن کریم را قرائت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این مراسم هر روز از ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه به مدت یک ساعت برگزار می‌شود و میزان حضور شهروندان در این مراسم در حدود ۲ هزار نفر است.

شهامی با اشاره به اینکه برنامه‌های جانبی دیگری هم در طول سال برای مردم برگزار می‌شود، اضافه کرد: از جمله این برنامه‌ها برگزاری جلسات تفسیر، روخوانی قرآن کریم، برنامه‌های مشارکتی با سایر ادارات و … است.

حسینیه اعظم زنجان؛ حسینیه اعظم زنجان بیشتر به‌خاطر دسته‌ای که هرسال در هشتمین روز ماه محرم دارد مشهور است. این دسته حرکت خود را از محل حسینیه اعظم شروع می‌کند و معمولاً همزمان با اذان مغرب به امامزاده ابراهیم پایان می‌یابد.

در سال ۱۳۹۱ جمعیت این دسته افزون بر ۵۰۰ هزار نفر بوده است و در سال ۱۳۸۷ ثبت ملی شده است و مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت‌شده در ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط