چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
فروش ویژه کتاب «شمع حرمخانه» در زنجان

زنجان- مدیر فرهنگی و روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان گفت: به مناسبت سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی کتاب «شمع حرمخانه» به صورت ویژه به فروش می‌رسد.

مجتبی شهامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: کتاب «شمع حرمخانه» شامل سوگواری و عزاداری و ۷۰۰ خاطره مردم استان زنجان برای حاج قاسم سلیمانی و ۷۰۰ خاطره از خاطرات مردم استان زنجان آورده شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این کتاب مربوط به مراسم عزاداری برای شهید حاج قاسم سلیمانی و اتفاقاتی که در آن برهه زمانی رخ می‌دهد؛ است، اضافه کرد: کتاب به همت زهرا تیموری مطلق، نازیلا یاوری و حمید حمیدی‌نسب از پژوهشگران تاریخ شفاهی زنجان گردآوری و نگارش کتاب به قلم فاطمه کنعانی و فریده الیاسی‌فرد انجام شده است.

مدیر فرهنگی حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه امسال همزمان با سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی فروش ویژه کتاب آغاز شده است، افزود: درصد تحفیف کتاب در این مناسبت ۳۰ درصد است.

شهامی گفت: به همین مناسبت مسابقه کتابخوانی هم از محتویات درون کتاب برای علاقه‌مندان برگزار و در نهایت به برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.

بخشی از متن کتاب «شمع حرمخانه» به شرح زیر است:

صبح جمعه، سیزده دی‌ماه ۱۳۹۸، خبری جان‌گداز و سهمگین در همۀ ایران پیچید: «إِنَّا للهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ. در حملۀ بالگردهای آمریکایی به فرودگاه بغداد، سردار سرافراز سپاه اسلام، حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی به شهادت رسیدند.»

مردم زنجان همانند همه ایرانی‌ها، عزادار شدند. همه شهرها و روستاهای استان زنجان، بوی محرم گرفتند. از همه‌جا نوای سوزناک «ای اهل‌حرم، میر و علم‌دار نیامد» به گوش می‌رسید. در همه‌جای استان، مراسم عزایِ سردار دل‌ها بر پا شد.

در سومین روز شهادت سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش، اقشار مختلف مردم مؤمن و انقلابی زنجان بار دیگر در قالب دسته عزاداری از حسینیه اعظم به‌سمت امامزاده سیدابراهیم (ع) حرکت کرده و به‌یاد رشادت‌های شجاعانۀ این سردار عزیز، عزاداری کردند. هزاران نفر از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، در اجتماعی بی‌نظیر فریاد می‌زدند:

یاران قیامت اولدی بغداد پر بلاده

سردار یمیز یخلدی میدان کربلاده»

بال جبراییل رائفرش محرم می‌کنیم

شرِ اسرائیل را از این جهان کم می‌کنی

ای علم‌دارِ حسین، ای علم‌دارِ حسین

مردم با دلی داغ‌دار و چشمی اشک‌بار، «یوم‌القاسم» را در پایتخت شور و شعور حسینی و دیار ارادتمندان علم‌دار کربلا به ثبت رساندند: روزی برای علم‌دار انقلاب. کتاب حاضر تلاشی است برای ثبت گوشه‌ای از ارادت مردم زنجان به علم‌دار انقلاب، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط