پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
دومین جشنواره طنز ادبی «مثلث» در بخش شعر و داستان برگزار می‌شود

زنجان- دومین جشنواره طنز ادبی «مثلث»، اجرای برنامه خوانش کتاب و شاهنامه‌خوانی و پیگیری برای جذب اعتبارات کتابخانه نوربهار از مهمترین اخبار فرهنگی و هنری استان زنجان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان؛ جشنواره منطقه‌ای طنز ادبی مثلث با هدف کشف، جذب و پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری و ترویج و معرفی طنز فاخر و همچنین پاسداشت سه چهره ملی و مثلث طنز کشور عبید زاکانی، اشرف الدین حسینی و علی اکبر دهخدا در استان‌های قزوین، گیلان، همدان، البرز و زنجان برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش‌های شعر و داستان کوتاه و موضوعات آن به صورت آزاد است و شاعران و نویسندگان متقاضی باید مقررات مربوط به حداقل و حداکثر تعداد آثار ارسالی را بر اساس شرایط اعلام شده رعایت کنند.

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۰ دیماه ۱۴۰۲ است و معرفی برگزیدگان و مراسم اختتامیه همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر خواهد بود.

پیگیری جذب اعتبار برای ساخت کتابخانه نوربهار خدابنده

با برگزاری انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خدابنده مقرر شد که فرمانداری شهرستان اقدامات لازم برای اختصاص اعتبار به منظور ساخت کتابخانه در شهر نوربهار انجام دهد؛ در صورت مصوب شدن اعتبار مورد نیاز برای ساخت این کتابخانه از محل سفر دوم ریاست جمهوری به زنجان انجام خواهد شد.

یکی از موضوعات دیگری که فرمانداری خدابنده پیگیر آن است؛ پرداخت حق نیم درصدی شهرداری‌ها برای ساخت کتابخانه‌های عمومی است که طبق قول شهرداری قرار است امسال محقق شود.

اجرای برنامه خوانش کتاب در مراکز کانونی زنجان

مرکز فرهنگی هنری شماره دو برای ۷۰ نفر از اعضا و والدین مدارس شهید قاصدی و ستایش برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری ادبی برگزار کرد.

روخوانی کتاب توسط اعضا و مادران، معرفی کتاب (کلوچه های خدا)، کارگاه سفالگری (ساخت شخصیت های داستان)، کارگاه نقاشی (نقاشی شخصیت های داستان)، قصه گویی، روخوانی کتاب، شعرخوانی و نمایش فیلم از مهمترین این برنامه بود.

اهدای کتاب، آموزش چیدمان کتابخانه به روش دیویی و برگزاری کارگاه نقد کتاب «هستی» با دانش آموزان نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که توسط این مرکز کانونی اجرا شد؛ شاهنامه خوانی و اجرای مسابقه آواز خوانی توسط دانش آموزان از دیگر برنامه ها بود که شور و نشاط مضاعفی در جمع ایجاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط