چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
تجلیل از مصطفی رحماندوست چهره ماندگار شعر کودک و نوجوان

همدان - مصطفی رحماندوست در اختتامیه جشنواره دوست من کتاب به عنوان چهره ماندگار شعر کودک و نوجوان مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، در آیین پایانی جشنواره دوست من کتاب در همدان، از مصطفی رحماندوست به عنوان چهره ماندگار ادبیات کودک و نوجوان تجلیل شد.

مصطفی رحماندوست در اختتامیه جشنواره دوست من کتاب با بیان اینکه در یک کلمه از تک تک شما متشکرم اظهار کرد: حیف است نگویم بیش از نیمی از شاعران و تصویرگران ایران از همدان برخاسته‌اند.

وی با اشاره به سفرهای خود به شهرهای در برخی کشورهای خارجی که با وجود کوچک‌تر بودن از همدان در زمینه ادبیات کودک و نوجوان پیشرفت زیادی داشتند گفت: همدان نه کوچک است و نه سابقه ادبی و فرهنگی آن در قیاس با شهرهای دیگر کمتر است اما اینکه چرا در حوزه ادبیات کودکان اتفاقی برایش نیفتاده است، نمی‌دانم.

این نویسنده حوزه کودک و نوجوان کشور تاکید کرد: من همدانی هستم اما متعلق به همه بچه‌های جهانم، اما برایم سوال است که همدان با این همه ظرفیت چرا باید شهرهای دیگر جلوتر باشند، پس باید برنامه‌ریزی کنیم که انتشار کتاب کودک مدرن از اینجا آغاز شود.

تجلیل از مصطفی رحماندوست چهره ماندگار شعر کودک و نوجوان

وی با طرح این سوال که «چرا نباید از همدان به جهان ادبیات صادر کنیم؟» گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی این برنامه را راه‌اندازی کرده و برخلاف زمانی که کتابخانه‌ای وجود نداشت اکنون کتابخانه داریم و باید از این همه ظرفیت استفاده کنیم.

رحماندوست با تاکید بر اینکه حیف است که امروز جوانان شاعر و نویسنده همدان پایگاهی نداشته باشند گفت: امیدواریم که همچنان چراغ ادبی در همدان روشن بماند و بی‌تردید جامعه‌ای که کتاب نخواند، برنده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها