جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
نشست تخصصی نویسندگی در زنجان برگزار شد

زنجان- «دورهمی کودکان» قصه‌گو، برگزاری نشست ادبی قصه‌گویی، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه مددجویان کمیته امداد و برگزاری کلاس‌های قرآنی اخبار کوتاه استان زنجان در هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، ماهرخ کردلو مدیر موسسه سفیرالنور زنجان درباره برگزاری کلاس‌های قرآنی این موسسه گفت: در راستای آشنایی و انس عموم مردم با کلام وحی و با هدف بستر سازی لازم جهت آموزش‌های تخصصی قرآن‌کریم، کلاس آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌کریم در زنجان برگزار شد.

مدیر موسسه سفیرالنور زنجان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کلاس‌ها آشنایی و انس عموم مردم با کلام وحی و با هدف بسترسازی برای آموزش‌های تخصصی قرآن‌کریم است، افزود: این کلاس‌های آموزشی به صورت هفتگی و روزهای زوج برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش موضوعاتی از قبیل آشنایی با حروف عربی، حرکات کوتاه و کشیده، علائم سکون و تشدید و تنوین و مد، حروف ناخوانا، قواعد اشباع و خواندن تنوین از جمله موضوعاتی است که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

«دورهمی کودکان» قصه‌گو در کتابخانه خیری موسوی زنجان

مسئول کتابخانه خیّری سید سجاد و سیده موسوی گفت: به مناسبت روز جهانی کودک، «دورهمی کودکان کتابخوان» با حضور اعضای فعال کودک و نوجوان با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه خیّری سید سجاد و سیده فاطمه موسوی برگزار شد.

سید صدیقه موسوی افزود: در این مراسم قصه گویی از کتاب «من بلدم بگم» به نویسندگی «مریم زرنشان»، که این کتاب شعری کودکانه جذاب با تصاویر دیدنی است؛ شعر ذهن کودک را پرورش می‌دهد و او را با خود به دنیای دیگری می‌برد، کمک می‌کند خلاقیت کودک تقویت شود و دایره لغاتش بیشتر شود برگزار شد.
وی ادامه داد: این برنامه با استقبال بسیار خوبی از سوی اولیا و کودکان قرار گرفت و بنا داریم در سایر مناسبت‌ها نیز این دورهمی را برگزار کنیم.

برگزاری نشست تخصصی نویسندگی در کانون پرورش فکری

کارشناس آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از برگزاری نشست تخصصی نویسندگی با عنوان «دالان» برای اعضای این کانون خبر داد و افزود: این نشست برای نخستین بار، پیرامون داستان کودک و با هدف آشنایی اعضا با شیوه‌های داستان نویسی کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

فاطمه سلیمانی با اشاره به اینکه هدف کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان کشف استعداد و توانایی کودکان و نوجوانان و برگزاری کارگاه ها و شناسایی استعداد و توانایی آنهاست، افزود: فعالیت‌های کانون پرورش فکری در تابستان و اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، نوشتن خلاق، خوشنویسی، داستان نویسی، چرتکه، فن بیان، شاهنامه خوانی، املای شیرین، قصه گویی است.

برگزاری مسابقه فرهنگی ویژه مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان از برگزاری مسابقه فرهنگی، بصیرتی برای مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: مهلت شرکت در این مسابقه به پایان رسید.

روح‌اله صالحی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مسابقه ارتقای سطح مطالعه و آگاهی مددجویان کمیته امداد بود، اضافه کرد: علاوه بر این بخش ویژه این مسابقه برای کارکنان کمیته امداد هم اجرایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها