پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳
کتاب «هوش مصنوعی معدن طلا» منتشر شد

کتاب «هوش مصنوعی معدن طلا؛بررسی فرصت‌های سودآور در عصر هوش مصنوعی »، نوشته سمانه موحدفر توسط انتشارات متخصصان به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات متخصصان کتاب «هوش مصنوعی معدن طلا؛ بررسی فرصت‌های سودآور در عصر هوش مصنوعی» نوشته سمانه موحدفر را منتشر کرد. این کتاب به بررسی هوش مصنوعی و جنبه‌های اقتصادی و کاربردهای مالی آن می‌پردازد.

هوش مصنوعی تمام دنیا را تحت تأثیر قرار داده و روز به روز به این تأثیر افزوده می‌شود. دنیای اقتصاد نیز از این حوزه به دور نمانده و کارشناسان و تحلیلگران زیادی به کسب و کارها توصیه می‌کنند از فناوری‌های مرتبط در این زمینه استفاده کنند. با کمک فناوری‌های ارائه شده توسط هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال توسعه یافته و کسب و کارها با رونق بیشتری روبرو می‌شوند. کتاب «هوش مصنوعی معدن طلا؛ بررسی فرصت‌های سودآور در عصر هوش مصنوعی» بیان می کند که هوش مصنوعی و ابزارهای آن چگونه می‌توانند بر دنیای اقتصاد تأثیر داشته و باعث شکوفایی آن شوند.

این کتاب بیان می‌کند که با ادامه پیشرفت فناوری، هوش مصنوعی به بخشی جدایی‌ناپذیر از صنایع مختلف تبدیل شده است و نحوه زندگی، کار و تعامل ما با دنیای اطراف را شکل می‌دهد. این فناوری پیشگامانه نه‌تنها باعث ایجاد نوآوری می‌شود، بلکه فرصت‌های سودآوری را برای افرادی که به دنبال آن هستند، ایجاد می‌کند. بنابراین می‌توان از هوش مصنوعی مانند یک معدن طلا برای پیشرفت، توسعه اقتصادی و درآمدزایی استفاده کرد.

کتاب «هوش مصنوعی معدن طلا؛ بررسی فرصت‌های سودآور در عصر هوش مصنوعی» با تعریف و بررسی اجمالی هوش مصنوعی، به اهمیت آن در صنایع مختلف و روش‌هایی که افراد می‌توانند از هوش مصنوعی برای سود مالی استفاده کنند، پرداخته و درمورد درک دامنه و تأثیر هوش مصنوعی و کشف پتانسیل گسترده این معدن طلای تکنولوژیکی سخن گفته‌است.

بخشی از این کتاب به افزایش قدرت دگرگون‌کننده هوش مصنوعی در سال‌های اخیر، انقلابی که کاربردهای آن در صنایع مختلف ایجاد کرده و تغییر نحوه عملکرد مشاغل توسط هوش مصنوعی پرداخته است. در این تحلیل عمیق، تأثیر قابل توجهی که هوش مصنوعی بر بخش‌های کلیدی داشته، بررسی شده و راه‌هایی که از طریق آن می‌توان نوآوری را تقویت و مسیرهای جدیدی برای رشد باز کرد، بیان شده‌است.

کتاب «هوش مصنوعی معدن طلا؛ بررسی فرصت‌های سودآور در عصر هوش مصنوعی» مطالب خود را در ۱۰۱ صفحه و ۱۰ فصل با عناوین «معرفی»، «مشاغل مستقل مبنی بر هوش مصنوعی»، «توسعه محصول با هوش مصنوعی»، «خدمات مشورتی و مشاوره هوش مصنوعی»، «ایجاد محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی»، «تجارت الکترونیکی پیشرفته با هوش مصنوعی»، «هوش مصنوعی در امور مالی و سرمایه‌گذاری»، «آموزش و تعلیم مبتنی بر هوش مصنوعی»، «مراقبت‌های بهداشتی مبتنی بر هوش مصنوعی» و «نتیجه» ارائه کرده‌است.

در بخشی از کتاب «هوش مصنوعی معدن طلا؛ بررسی فرصت‌های سودآور در عصر هوش مصنوعی» می‌خوانیم: «هوش مصنوعی یا AI، یک زمینه هیجان‌انگیز و به‌سرعت درحال تکامل در علوم کامپیوتر است که هدف آن ایجاد ماشین‌ها و برنامه‌های نرم‌افزاری است که می‌تواند هوش انسان را تقلید کند. در هسته خود، هوش مصنوعی به دنبال توسعه الگوریتم‌ها و سیستم‌هایی است که می‌توانند مسائل پیچیده را حل کنند، از تجربیات بیاموزند، برای نتایج آینده برنامه‌ریزی کنند، الگوها و اشیا را تشخیص دهند و زبان طبیعی انسان را درک و پردازش کنند. هدف نهایی ساخت ماشین‌هایی است که می‌توانند مانند انسان فکر کنند، بیاموزند و سازگار شوند و آن‌ها را قادر به انجام وظایفی کند که تاکنون در انحصار شناخت انسان بوده است.

به‌طورکلی می‌توان هوش مصنوعی را به دو دسته تقسیم کرد: هوش مصنوعی محدود و هوش مصنوعی عمومی. هوش مصنوعی محدود که گاهی از آن به‌عنوان هوش مصنوعی ضعیف نیز یاد می‌شود، به‌گونه‌ای طراحی شده است که در کارهای خاصی مانند تشخیص چهره، تشخیص صدا یا پردازش زبان طبیعی برتری داشته باشد. این سیستم‌ها در وظایف تعیین‌شده خود بسیار کارآمد هستند، اما فاقد توانایی‌های شناختی گسترده انسان هستند. از سوی دیگر، هوش مصنوعی عمومی که به‌عنوان هوش مصنوعی قوی نیز شناخته می‌شود، در آرزوی دستیابی به هوش و توانایی‌های شناختی در سطح انسانی در طیف گسترده‌ای از وظایف است که به آن اجازه می‌دهد هر وظیفه فکری را که یک انسان قادر به انجام آن باشد، انجام دهد.

چگونه هوش مصنوعی تشخیص بیماری را بهبود می‌بخشد؟ در حوزه مراقبت‌های بهداشتی، فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به پیشرفت‌های قابل توجهی در تشخیص منجر شده است. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی قادر به تجزیه‌وتحلیل حجم وسیعی از داده‌های پزشکی هستند که منجر به تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر بیماری‌ها می‌شود. چگونه این فرآیند تشخیصی بهبودیافته مراقبت از بیمار را متحول کرده است؟ پاسخ در افزایش دقت و به‌موقع بودن تشخیص‌ها نهفته است که به نوبه خود منجر به درمان‌های مؤثرتر می‌شود.»

تغییراتی که هوش مصنوعی در دنیای اقتصاد ایجاد کرده است، به صورتی است که بدون آن‌ها رشد اقتصادی به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود. رشد اقتصادی در پیشرفت فعالیت‌ها و کسب و کارهای کوچک نیز موثر خواهد بود. این کتاب توضیح می‌دهد که اتوماسیون‌ها با خودکارسازی فرآیندهای مختلف مانند بازاریابی، فروش، خدمات به مشتری و… باعث رونق بیشتر و کاهش هزینه‌ها مخصوصاً در مشاغل کوچک می‌شوند. در نهایت هوش مصنوعی باعث ایجاد تحول در استاندارد کارایی و بهره‌وری در فعالیت‌های مختلف شده است.

کتاب «هوش مصنوعی معدن طلا؛ بررسی فرصت‌های سودآور در عصر هوش مصنوعی» در چاپ اول خود به قیمت ۹۲ هزار تومان توسط انتشارات متخصصان منتشر شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها