سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
۷۳ باب کتابخانه در کانون‌های مساجد زنجان فعال است

زنجان- مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به فعالیت ۳۸۵ کانون فرهنگی و هنری مساجد در زنجان گفت: ۷۳ باب کتابخانه در کانون‌های مساجد زنجان فعال است.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه از زمان شکل گیری انقلاب، مسجد محل پرورش انسان‌های نخبه بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کانون‌های مساجد استان زنجان ۳۸۵ باب است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۱۶۹ کانون در زنجان، ۹۰ کانون در خدابنده، ۳۱ مورد در ابهر، ۲۳ مورد در خرمدره، ۱۱ کانون در سلطانیه، ۲۹ مورد در طارم، ۸ باب در ایجرود و ۲۴ کانون در ماهنشان مستقر است و از کل کانون‌های مساجد ۶ باب مختص خواهران است.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان تعداد اعضای سایت بچه‌های مسجد در استان را ۱۴ هزار و ۱۷۶ نفر عنوان کرد و افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گسترده‌ترین شبکه‌های فرهنگی و اجتماعی پس از پایگاه‌های بسیج هستند.

اسلامی با اشاره به اینکه در طول سال برنامه‌های مختلفی از سوی کانون‌های مساجد استان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: در ایام تابستان که همه کانون‌ها میزبان برنامه‌ها بودند؛ بیش از ۸ هزار نفر از برنامه‌های مربوطه که شامل آموزش هنرهای دستی و همچنین برنامه‌های فرهنگی همچون مسابقات کتابخوانی و سایر مسابقات فرهنگی بود بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز و زمستان نیز برنامه‌های کانون‌های مساجد بیشتر به صورت کمک درسی و ارائه خدمات تحصیلی به اعضا است، افزود: تهیه کتاب‌های درسی برای دانش‌آموزان از طریق کتابخانه کانون‌ها و برگزاری کلاس‌های رفع اشکال از جمله این اقدامات است.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۳ کتابخانه در کانون‌های مساجد استان زنجان فعال است، تصریح کرد: به دنبال افزایش این کتابخانه‌ها هستیم تا از این طریق سطح دسترسی و بهره‌مندی اعضا را افزایش دهیم.

وی از پایش مستمر کتاب‌های کتابخانه‌های کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که خدمات کتابخانه‌ها بر اساس نیاز مخاطبین ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط