یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
برگزاری پنجمین جشنواره بومی محلی «چله قصه‌گویی» به میزبانی شهرستان اردکان

یزد - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد از برگزاری پنجمین جشنواره بومی محلی «چله قصه‌گویی» به مدت دو روز به میزبانی شهرستان اردکان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، عالیه قوامی در نشست با خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره بومی محلی «چله قصه‌گویی» به میزبانی شهرستان اردکان گفت: پنجمین جشنواره بومی محلی «چله قصه‌گویی» با حضور قصه‌گویان برتر استانی به مدت دو روز در شهرستان اردکان برگزار می‌شود.

وی افزود: در این دوره از جشنواره تعداد ۱۷۰ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرده است که تعداد ۱۵۵ اثر در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد ادامه داد: بیش از ۴۰۰ اثر برای این دوره از رقابت‌ها ارسال شده و برگزیدگان این استان به مرحله کشوری و بین‌المللی مسابقات که در آذرماه ۱۴۰۲ برگزار می‌‎شود، راه خواهند یافت.

قوامی گفت: ما در جامعه امروزی معتقدیم که می‌توان با قصه دنیا را عوض کنیم و در این راستا نیز نخستین قصه گو خداوند بوده است که در قرآن کریم قصه‌های متعددی را برای هدایت بشریت به کار برده است.

وی افزود: در کنار این جشنواره طرح «کانون و مدرسه» را مجدداً پس از سال‌ها وقفه اجرایی کرده‌ایم و با همکاری مدارس در دو شیوه اجرایی در سال جاری انجام می‌شود که در شیوه اول دانش‌آموزان ۱۰ تا ۱۵ ساله با مراکز کانون ارتباط برقرار می‌کنند و در روش دوم نیز هر دانش‌آموز می‌تواند به عنوان یک تشکل با محور هویت‌بخشی، فعالیت‌های کانون را در مدرسه بسط و گسترش دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین با اشاره به هفته «کتاب و کتابخوانی» گفت: همزمان با این هفته برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کنیم که برگزاری مهرواره «در مسیر دانایی بر بال کتاب»، ایجاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی، تهیه فلیم‌های کوتاه ۴ دقیقه‌ای، جشن ویژه هفته کتاب در مراکز استان و طرح نقد کتاب صمیمانه با کتاب ویژه مربیان و کارشناسان از جمله این برنامه‌ها است.

وی در پایان گفت: اهدای هشت هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های مناطق محروم، روستاها و مساجد، برگزاری پویش ملی کتابخوانی در قالب مسابقه ملی در بستر فضای مجازی، برگزاری ویژه برنامه «دو پنجره» با حضور یکی از داستان‌نویسان برجسته کشور و تخفیف ۲۰ درصدی عرضه کتاب در فروشگاه‌های تحت پوشش کانون پرورش فکری نیز از دیگر برنامه‌های ما در این هفته است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط