جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
مسابقه کتابخوانی و داستان‌نویسی «دُرّ زرین» در ایجرود فراخوان داد

زنجان- رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود گفت: در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مسابقه کتابخوانی و داستان‌نویسی «دُرّ زرین» برگزار می‌شود.

احسان پیشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مقام معظم رهبری به آن تأکید بسیاری دارند، مبحث حجاب و عفاف و توجه ویژه به آن در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موجب تقویت بنیان خانواده می‌شود، اضافه کرد: در همین راستا مسابقه کتابخوانی و داستان‌نویسی «دُرّ زرین» در ایجرود برگزار می‌شود که فراخوان آن از چند روز پیش منتشر شده است.

پیشکاری با بیان اینکه این مسابقه با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار می شود، اضافه کرد: علاقمندان می‌توانند یک اثر به عنوان «نوشته فاطمی» از ۴ محور (دلنوشته- خاطره نویسی- شعر و داستان کوتاه) را انتخاب و تنظیم و با قید مشخصات کامل تا ۱۵ آذر ماه سالجاری به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرودتصریح کرد: به چهار اثر برگزیده کارت هدیه نقدی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود، اهداء خواهد شد.

وی همچنین به برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته کتاب هم اشاره کرد و گفت: طی این هفته برنامه‌هایی از قبیل مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه کتاب، اهدا و توزیع کتاب در کتابخانه ها و مدارس روستاهای شهرستان با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی اجرا خواهد شد.

پیشکاری افزود: بازدید از کتابخانه‌های شهرستان و دیدار با کتابداران، تجدید پیمان با شهدای اهل قلم، برگزاری مسابقه نقاشی و کاریکاتور و نیز مسابقه طراحی پوستر نیز در بخش برنامه‌های هنری این ایام اجرا خواهد شد.

در تقویم رسمی کشور، ۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتاب‌خوانی است و از این روز تا ۳۰ آبان در سراسر کشور هفته کتاب برگزار می‌شود؛ در این هفته استان‌های کشور میزبان نمایشگاه‌ها و جشن‌های کتاب هستند که هدف از آنها رفع مشکلات چاپ و نشر و ترویج کتابخوانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط