دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
اجرای ۷۴ برنامه فرهنگی در استان بوشهر همزمان با هفته کتاب

بوشهر - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از اجرای ۷۴ برنامه فرهنگی در هفته کتاب امسال خبر داد.

وحید حیدری با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و پاسداشت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، ۷۴ برنامه فرهنگی هنری را در طول هفته مذکور اجرایی می‌کند.

به گفتۀ وی، برپایی غرفه فرهنگی و فروش کتاب در ۲۰ مدرسه، معرفی کتاب قصه‌های مادربزرگ، رونمایی از آثار نویسندگان بومی، مسابقه کتابخوانی «ستاره‌های چیدنی نیستند»، معرفی برگزیدگان نهایی کتاب سال استان بوشهر، پیاده‌روی ساحلی کارکنان دولت، نشست تخصصی بررسی کتاب، پویش خوانش کتاب «من و کتاب»، اهدای کتاب به مدارس، درج شعار هفته کتاب در سربرگ ادارات، تشکیل حلقه‌های مطالعاتی هفتگی، غرفه شهروند کتابخوان در خیابان‌های اصلی و کارگاه نویسندگی خلاق از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در هفته کتاب است.

حیدری افزود: عمل به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینۀ توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، تعمیق امر مطالعه، افزایش سرانه مطالعه به‎ویژه در میان کودکان، نوجوانان و جوانان و تشکیل و رشد حلقه‌های مطالعاتی مهم‌ترین اهداف اجرای این برنامه‌ها در هفتۀ کتاب امسال است.

وی یادآور شد: همۀ برنامه‌های فرهنگی هنری پیش‌بینی شده برای هفتۀ کتاب علاوه بر مرکز استان، از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان‌ها نیز اجرا می‌شوند.

حیدری گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در راستای رسالت دستگاه‌های فرهنگی در حوزۀ ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، از اوایل مهرماه اقدام به برگزاری پنج نشست در خصوص برگزاری برنامه‌های هفته کتاب کرده تا با تعامل و هم‌افزایی بتوان برنامه‌هایی متنوع و مبتنی بر نیاز و ذائقه جامعه به‌منظور تشویق بیشتر مردم به کتاب‌خوانی برگزار کرد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: جزئیات بیشتر برنامه‌های هفته کتاب استان بوشهر در نشست خبری از سوی آقای افروغ دبیر هفته کتاب و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به‌زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ برنامه‌های سی‌ویکمین دوره هفته کتاب در استان بوشهر با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها