پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
ماهانه ۸۰ عنوان کتاب در اردبیل چاپ و نشر می شود

اردبیل - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از چاپ ماهانه ۸۰ عنوان کتاب توسط ۵۲ ناشر فعال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، رئوف موسوی پنجشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان اظهار کرد: با توجه این مقدار تولید در سال بیش از ۵ هزار جلد کتاب و ۹۶۰ عنوان وارد بازار کتاب می شود و انتظار می‌رود با شرکت تولید کنندگان در جشنواره «کتاب سال» کتاب های ارزنده ای انتخاب شوند.

وی با اشاره به هفته کتاب از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه این هفته را فرصتی برای رفع مشکلات حوزه نشر و چاپ کتاب و نیز ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و بیان کرد: برنامه‌های سی و یکمین هفته کتاب با شعار «کتاب خواندنی است» اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مشارکت نهادها و سازمان‌ها، بهره‌گیری از ظرفیت صاحبنظران و پدیدآورندگان کتاب را از مهمترین اهداف برنامه های هفته کتاب امسال عنوان کرد.

موسوی برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب‌ها، معرفی کتاب‌های فاخر برای معرفی به مردم و ترویج فرهنگ کتابخوانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی، سلسله نشست‌های هفته کتاب با موضوع حجاب و عفاف و سبک و مهارت‌های زندگی، بررسی فواید تدوین کتاب، تقویت حافظه، افزایش علم و آگاهی، فن بیان و مسیریابی صحیح زندگی را از برنامه‌هایی پیش بینی شده برای هفته کتاب در ارشاد اسلامی استان برشمرد.

وی با اشاره به انتخاب کتاب سال طی اطلاع‌رسانی قبلی به نویسندگان افزود: همکاری اصحاب رسانه و استفاده از ظرفیت رسانه ها برای این اطلاع رسانی مهم است.

موسوی از تولید کتاب‌های صوتی و اینترنتی و آشتی با کتاب در برنامه های آینده خبر داد و بیان کرد: هدف این است با ایجاد تغییراتی در نحوه فرهنگ مطالعه بتوان به میزان درصد مطالعه افزود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها