دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۳
«جایزه ادبی ایران» آثارش را به نمایشگاه می‌فرستند

آثار منتخب آخرین دوره «جایزه ادبی ایران» در ۶ جلد کتاب از سوی نشر «سخن‌گستر» مشهد، منتشر می‌شوند. محسن سراجی دبیر این جشنواره و گردآوردنده این آثار این اقدام را در راستای حمایت از داستان‌نویسان و شاعران جوان دانست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این ۶ جلد کتاب عبارتند از: «نیمی از یک خیابان بلند»، «کسی انگار دارد در باد می‌نوازد»، «راز کوچه‌های آجری»، «پیاده تا افق»، «اینجا خبری نیست» و «آوازهایی که باد برد».

سراجی اظهار امیدواری کرد که همه این ۶ جلد کتاب که از میان آثار شعر و داستان مشارکت داده شده در آخرین دوره «جایزه ادبی ایران» گردآوری شده‌اند، برای حضور در غرفه نشر «سخن‌گستر» در بیست و دومین نمایشگاه کتاب تهران (۱۶ تا ۲۶ اردیبهشت) آماده شده و رونمایی شوند.

به گفته وی این کتاب‌ها از مجوعه‌ای ۱۰ جلدی با نام «اين روشنای نزدیک» هستند که چهار جلد باقی مانده این سلسله کتاب هم به زودی آماده نشر می‌شود.

سراجی هدف انتشار این کتاب‌ها را حمایت از نویسندگان جوان دانست و گفت: این نویسندگان و شاعران آینده ادبیات فارسی هستند. باید به آن‌ها فرصت داد تا استعداد‌های خود را کشف کنند. جایزه ادبی ایران انتظار دارد انتشار آثار این شاعران و نویسندگان در قالب کتاب، باعث شود این افراد نویسندگی را جدی گرفته و انگیزه بیشتری برای ادامه این راه، در خود بیابند.

این نویسنده که پیشتر مجموعه مشابهی با نام «برای روز مبادا» منتشر کرده است ادامه داد: در انتشار کتاب قبلی از آثار شاعران و نویسندگان جوان به هدف خود رسیدیم. کتاب «برای روز مبادا» هم‌اکنون چند بار تجدید چاپ شده است و برخی از افرادی که آثارشان در آن مجموعه منتشر شد، هم‌اکنون برای ارتقای توانایی‌ها و استفاده از استعدادهای خود بیشتر می‌کوشند. برخی از این شاعران و نویسندگان جوان هم‌اکنون در دوره‌های حرفه‌ای برای یادگیری نویسندگی ثبت‌نام کرده‌اند و از استادان حرفه‌ای کمک می‌گیرند.

وی همچنین انتشار مجموعه «این روشنای نزدیک» را شاهدی بر موفقیت «جایزه ادبی ایران» در اهداف خود دانست و ادامه داد: اعتقاد دارم انتشار این حجم اثر ادبی به عنوان خروجی یک جایزه ادبی نوپا، می‌تواند شاهدی باشد بر ادعای دست‌یابی برگزار کنندگان این جایزه ادبی به اهداف خود.

سراجی همچنین از انتشار کتاب مستقلی به نام «در روشنای نزدیک» خبر و درباره آن توضیح داد: این کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای در سه بخش تنظیم شده است. در این کتاب و در هر صفحه مختصری از یک نویسنده یا شاعر جوان و زندگی ادبی او ذکر شده و در صفحه مقابل نمونه‌ای از آثار او منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط