جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
محفلی به صرف شعر رضوی و چای امام حسین(ع)

کرمان- محفل «عرض ارادت به آستان مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع)» به‌مناسبت اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی در حسینیه حاج ماشاالله خدادادپور در کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا شاعران، اهالی فرهنگ و هنر، مسئولان و همه کسانی که به امام رضا (ع) ارادت داشتند به حسینیه حاج ماشاالله آمدند تا این‌بار در این حسینیه محفل عرض ارادت و توسل را به گونه‌ای متفاوت و با زبان شعر بیان کنند.

مردم هم چای امام حسین (ع) را در منزل این پیرغلام در کنار فنجانی شعر به وقت مشهد مقدس نوشیدند.

محفل عرض ارادت به آستان مقدس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) به‌مناسبت اختتامیه بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی شعر فارسی رضوی امسال متفاوت تر از همیشه برگزار شد، پیش‌تر مسئولان ارشاد گفته بودند که اختتامیه این جشنواره را به گونه‌ای طراحی کردند که دور از سخنرانی‌های متداول و خیر مقدم‌ها باشد.

در این محفل حامد عسکری شاعر کرمانی، مجری این برنامه بود در حالی که مسئولان زیادی در این مراسم حضور داشتند از ابتدا تنها شاعران به جایگاه دعوت شدند و اشعار خود را خواندند.

محفلی به صرف شعر رضوی و چای امام حسین

به گزارش ایبنا، بیست و نهمین جشنواره ملی شعر رضوی که از عصر امروز (پنجشنبه)، با حضور جمعی از مسئولان، شاعران و اقشار مختلف مردم در گلزار شهدای کرمان آغاز شد.

جمعی از میهمانان، شرکت کنندگان و دست اندرکاران جشنواره ملی شعر رضوی برنامه های خود را با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گلزار کرمان و سردار سلیمانی آغاز کردند.

در این آیین که در آستانه دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (ص) برگزار شد، شاعران آیینی اشعار خود را برای حاضران قرائت کردند.

آیین اختتامیه بیست و نهمین جشنواره شعر ملی رضوی عصر جمعه از ساعت ۱۹ با حضور جمعی از شاعران نامدار کشوری در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار خواهد شد. همچنین در این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تجلیل خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها