دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
کسب رتبه دوم جشنواره فصلی رسانه‌های یزد توسط خبرنگار ایبنا/ برگزاری جشنواره ملی رسانه‌ها به میزبانی تهران

یزد - خبرنگار خبرگزاری ایبنا در استان یزد توانست رتبه دوم بخش گردشگری و سفر به شهر جهانی جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، اختتامیه سومین جشنواره فصلی رسانه‌های استان یزد با حضور مهدی‌زاده، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل تالار فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد.

در این مراسم نفرات برگزیده جشنواره در بخش‌های خبر، مصاحبه، گزارش و بخش ویژه شامل آب، گردشگری و سفر به شهر جهانی معرفی شدند که سید ضیا میررحیمی خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران توانست رتبه دوم بخش گردشگری و سفر به شهر جهانی یزد را به خود اختصاص دهد.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این مراسم گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این جشنواره رسانه‌های استان شده است.

وی افزود: ابتدای کار موضوعاتی در نظر گرفته شد تا تولیدات رسانه‌ای و محتوایی مانند خانواده و جوانی جمعیت، گردشگری و آب مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: هدف از آن نیز کیفی‌سازی محتوا است که کیفیت کار‌ها نشان از آن است.

وی افزود: اولویت ما محتوای کیفی است که به نوعی رضایت نیز وجود داشت و امسال نیز جشنواره ملی فرخی یزدی را به میزبانی یزد خواهیم داشت که‌امیدواریم بتوانیم اجرا کنیم.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: مسئله مطبوعات و رسانه و اطلاع‌رسانی برای استان مهم و اساسی است و در شورای اطلاع‌رسانی نیز به جد تأکید شده است.

وی افزود: خروجی همه عملکرد‌های ما در حوزه رسانه و مطبوعات با همه انتقادات و تشویق‌ها و اخبار باید به‌ایمان و‌امید منجر شود.

استاندار یزد بیان کرد: در کشور بایستی با نگاه رنگین کمانی از سلایق مختلف و سایر حوزه‌ها به سمت‌امید و‌ایمان گام برداشته شود و در جامعه تقویت شود و این رویکرد مهم است که رهبر انقلاب نیز بر آن تأکید کرده‌اند.

فاطمی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و قابلیت‌ها را برای رسانه‌ها فعال کنیم تا استانی زنده و پویا و مؤثر و جریان ساز در حوزه رسانه داشته باشیم.

مهدی پور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: موقعیت تاریخی استان، توانایی‌ها و حضور در قلب کشور نقطه اتکا برای ایران قوی است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها تضعیف ایران قوی است و تلاش دشمن در جنگ ترکیبی گسترده از میان بردن و تضعیف ایران است.

مهدی‌زاده بیان کرد: یکی از نقاط اتکای ایران نیز مناطق مرکزی مانند یزد است که از گذشته سکوی مهمی برای وحدت در کشور است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف ما در دوره بازارایی رسانه‌ای در کشور است و مهمترین هدف نیز توانمند کردن رسانه‌ها با تقویت مرجعیت رسانه‌ای در داخل کشور است.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نقش رسانه‌ها جدای از گسترش مرجعیت ایجاد سرمایه اجتماعی است.

وی گفت: امسال کشور در آستانه انتخابات مجلس است که ایجاد مشارکت رقابت سلامت و امنیت به عنوان مؤلفه‌های اساسی است و رسانه‌ها باید در این مسیر گام بردارند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جشنواره ملی رسانه‌های ایران را در تهران میزبانی خواهیم کرد.

مهدی‌زاده بیان کرد: نقدپذیری و نقد کردن از اصول اولیه فعالیت رسانه‌ای است و بدون آن زمینه رشد وجود ندارد و تقویت بنیه نقادی به عنوان نقد سازنده و پذیرش توسط دستگاه‌ها امری اساسی است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در استان برای فعالان رسانه‌ای از برنامه‌های ما است ومیتوانیم کمیته ویژه‌ای برای آن تشکیل دهیم.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در حوزه گردشگری به عنوان مزیت رقابتی برنامه مشترکی تدارک دیده‌ایم تا از رسانه‌ها فعال در استان به طور مستقیم حمایت صورت گیرد.

در پایان این مراسم نیز از آثار برتر جشنواره تجلیل و قدردانی شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط