چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
آغاز فعالیت کتابخانه سه‌شیفته در رشت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از آغاز فعالیت نخستین کتابخانه سه‌شیفته شهر رشت خبر داد و گفت: کتابخانه امام حسن مجتبی (ع) از امروز خدمات خود را برای آقایان از ساعت 19 تا 24 ارایه می‌کند.-

اسماعیل جانعلی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: متاسفانه در طول سالیان مختلف تلاش زیادی برای افزایش تعداد کتابخانه‌های شهر رشت انجام نشده و این شهر برای پاسخگویی به نیاز کتابی شهروندان با مشکلات بسیاری روبه‌رو است.

وی افزود: البته این موضوع بخشی به دلیل تامین نبودن اعتبار و بخش دیگر به دلیل فضای محدود شهری و زمین در شهر رشت محقق نشده است.

جانعلی‌پور افزایش شیفت کتابخانه‌ها را راهکاری برای کاهش کمبودهای موجود در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و گفت: از یک ماه پیش این کتابخانه به صورت آزمایشی در برخی روزها به صورت سه شیفته فعالیت می‌کرد و اکنون پس از بازخوردهای مناسبی که از اجرای آن ابه دست آمده، این طرح به صورت دایمی اجرا می‌شود.

وی درباره حضور بانوان در شیفت سوم توضیح داد: برای حضور بانوان در شیفت سوم باید مسایل جانبی و امنیتی رعایت شود و امیدواریم در ماه‌های آتی و با ارزیابی‌های کلی موقعيت حضور آنان نيز فراهم شود.

به گفته جانعلی‌پور، چند کتابخانه مانند کتابخانه خاتم نیز در ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت فعال است که در صورت تامین فضای لازم سه‌شیفته اداره خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود بر لزوم راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار اشاره کرد و یادآور شد: این کار به دلیل بار مالی فراوانی که داشت، طی سال‌های مختلف ناتمام باقی مانده است اما به زودی در این زمینه اقداماتی انجام می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان توضیح داد: برای اجرای طرح اعتباری افزون بر 500 میلیارد ریال تخصیص داده شده است که با آن می‌توانیم دو اتوبوس سیار را در سطح شهر رشت راه‌اندازی کنیم.

به گفته جانعلی‌پور، اکنون در شهر رشت چهار کتابخانه نهادی فعالند که برای جمعیت 700 هزار نفری این رشت بسیار كم‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط