سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
مشکل توزیع کتاب هنوز هم بر گرانی کاغذ می‌چربد

مدیر موسسه انتشاراتی فاطمیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به اعتقاد من، مشکل توزیع و پخش کتاب‌های ناشران شهرستانی در کشور از گرانی کاغذ بيشتر‌ است؛ اگرچه این‌روزها قیمت کاغذ به شدت بالا رفته است.-

خسرو رمضانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که مشکلات ناشران شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در بوته فراموشی قرار گرفته‌اند، افزود: مشکل پخش و توزیع کتاب از گرانی کاغذ مهم‌تر است چون با فرض این‌که کتابی را با قبول گرانی کاغذ به‌ چاپ برسانیم، بازهم نمی‌دانیم چگونه آن را را پخش کنیم تا دچار رکود فروش و ضرر و زیان نشویم.

رمضانی اظهار کرد: پخش و توزیع کتاب مشکل بیشتر ناشران شهرستانی است و گرانی کاغذ در درجه چندم مشکلات قرار دارد. ما برای آن‌که کتاب‌هایمان را به‌فروش برسانیم، مجبوریم به شرکت‌های پخش کتاب مراجعه کنیم. در آن‌جا کتاب‌های‌ ما انبار می‌شوند و مجالی برای توزیع نمی‌یابند. 

وی با انتقاد از سلیقه‌ای عمل کردن مراکز پخش کتاب گفت: متاسفانه استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن نویسندگان و مترجمان فرهیخته، از امکانات و بستر مناسب صنعت چاپ و نشر برخوردار نیست. در این استان تنها دو ناشر فعالیت می‌کنند و این تعداد موسسه انتشاراتی، زیبنده استان نیست. 

رمضانی بر لزوم حمایت جدی از صنعت چاپ و نشر این استان تاکید کرد و گفت: پدیده فرهنگی یک موضوع چند بعدی است و زیرساخت‌های آن باید آماده شوند. برای این‌کار باید مسوولان فرهنگی استان حمایت همه جانبه‌ای را از فعالان چاپ و نشر به‌عمل آورند. 

مدیر موسسه انتشاراتی فاطمیه با یادآوری توانایی مسوولان در حمایت‌ از ناشران استان گفت: ترویج کتاب و کتابخوانی از طریق صدا و سیمای استان، تهیه و عرضه کاغذ به ‌نرخ دولتی برای‌ ناشران فعال استان، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و اختصاص بودجه برای تبلیغ محصولات فرهنگی استان در جراید کشور، از موضوعاتی‌اند که با انجام آن‌ها، بخشی از مشکلات ناشران استان مرتفع خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط