دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
واردات کاغذ در انحصار دولت باشد

مدیر انتشارات نوروزی شهرستان گرگان از استان گلستان خواستار دولتی شدن واردات کاغذ، بدون امکان واردات آن توسط بخش خصوصی شد._

حجت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره حذف تعرفه گمرکی کاغذ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تاثیر آن بر بازار کتاب استانی عنوان کرد: انحصار واردات کاغذ از سوی دولت با نظارت بر قیمت آن در زمان پخش، باعث تثبیت قیمت کاغذ در بازار کتاب می‌شود و حذف تعرفه کاغذ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شروعی مناسب برای کمک به بازار کاغذ است.

وی با اشاره به ورود کاغذ از سوی تاجران ایرانی به بازار داخلی گفت: بهترین راهکار کنترل قیمت کاغذ در بازار داخلی، واردات دولتی این کالاست، زیرا تاجران خصوصی با پرداخت 20‌درصدی وام کاغذ به بانک‌ها، ارایه 20 درصدی این پرداخت به عنوان تعرفه گمرکی به افراد وارد کننده و افزایش 20 درصدی قیمت برای کسب سود خویش، قیمت کتاب را به شدت افزایش می‌دهند.

مدیر انتشارات نوروزی شهرستان گرگان با اشاره به خریداری کتاب‌های ناشران استانی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خریداری کتاب‌های ناشران شهرستانی با 30 درصد تخفیف از سوی اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها مشکل بحران کاهش فروش کتاب در شهرستان‌ها را حل نمی‌کند.

نوروزی همچنین درباره تازه‌های کتاب این انتشارات گفت: کتاب‌های «چهل‌حدیث»، «اسراری از شیمی در قرآن»،«حمل و انتقال مصدوم» و «حماسه‌سازان مهراب» از کتاب‌های در حال انتشار این انتشاراتند که در انتظار کسب مجوز به سر می‌برند. 

وی درباره جزییات این کتاب‌ها نیز اظهار کرد: کتاب «چهل حدیث» اثر کلثوم غلامی با مضمون روایت احادیث درباب فضیلت دانشمندان در 55 صفحه به دو زبان تاجیکی و فارسی با شمارگان هزار نسخه منتشر خواهد شد.

مدیر انتشارات نوروزی شهرستان گرگان افزود: کتاب «اسراری از شیمی در قرآن» نیز اثر مشترک محمد حسین مقصودنیا و سیده زهرا حسینی جبلی در 67 صفحه با قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه نیز در مرحله دریافت مجوزند.

نوروزی همچنین درباره کتاب‌های «حمل و انتقال مصدوم» و «حماسه‌سازان مهراب» نوشته اسماعیل بهرامی و صغرا معتمدی گفت: «حمل و انتقال مصدوم» با 160 صفحه و شمارگان بیش از 10 هزار نسخه در قطع وزیری چاپ می‌شود و کتاب «حماسه‌سازان مهراب» با موضوع بررسی زندگانی و عملکرد شهدای روحانی استان گلستان با شمارگان دو هزار نسخه در 200 صفحه وارد بازار کتاب خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط