شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
«گرگان از دیروز تا امروز» در انتظار چاپ

کتاب «گرگان از دیروز تا امروز» با همکاری گروه پژوهشی نشر پیک ریحان و شرکت سرچشمه پژوهش ورکان( نام قدیم گرگان) از سوی انتشارات پیک ریحان شهر گرگان از استان گلستان تا دو هفته دیگر وارد بازار کتاب می‌شود._

محمد‌مهدی صفایی، مدیر اجرایی انتشارات پیک ریحان، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با بیان این‌که این کتاب 180 صفحه و دارای شمارگان دو هزار نسخه خواهد بود، عنوان کرد: این کتاب به معرفی تاریخ گرگان در دورانی مانند صفویه، قاجاریه، پهلوی و بیان پیشینه تاریخی این شهر تا امروز می‌پردازد و شامل بخش‌هایی مانند پیشینه شهر گرگان، گذشته شهرداری گرگان، گرگان به روایت اسناد و دو بخش شامل عکس‌های تاریخی از گرگان دیروز و امروز است. این کتاب به معرفی مشاهیر بومی نیز می‌پردازد.

وی درباره کتاب‌هایی که از سوی این انتشارات به عنوان کتاب‌های تقدیر شده انتخاب شده‌اند گفت: کتاب‌های «چمبلوک» (به معنای نیشگون یا کنایه از پیچاندن گوش) مجموعه پنج داستان به گویش گرگانی، کتاب «دسته چوبی» اثر حسین عبدی شامل حکایت‌های عامیانه و داستان‌هایی برای کودکان و نوجوانان با گویش گرگانی و همچنین کتاب «عکس‌های هوایی گرگان» توانستند سال گذشته در جشنواره ملی شهر فرهنگ(ویژه محصولات فرهنگی شهرداری‌ها) در مشهد جزو آثار برتر شناخته شوند.

مدیر اجرایی انتشارات پیک ریحان همچنین از انتشار کتاب‌های «قوانین بازی فوتبال» ترجمه مسعود مرادی و محسن جرجانی و «احیای اسلام گرایی در الجزایر و تونس» اثر عبدالحسین عادلی خبر داد و افزود: کتاب «قوانین بازی فوتبال» ترجمه قوانین این رشته ورزشی از سوی فیفا با 270 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه در مرحله دریافت مجوز است و تا یک‌ ماه دیگر وارد بازار کتاب می‌شود. همچنین کتاب «احیای اسلام در الجزایر و تونس» با 200 صفحه و شمارگان هزار نسخه در مرحله دریافت مجوز است.

صفایی با اعلام خبر انتشار کتابی با عنوان «روابط درون قومی در مالزی» ترجمه علیرضا نجفی گفت: این کتاب با موضوع بررسی روابط اقوام چینی، هندی و... در کشور مالزی شامل 130 صفحه و با شمارگان هزار نسخه در حال انجام مقدمات برای دریافت مجوز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط