پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۵
جشن امضای کتاب «سرو گلستان من» برگزار شد

امروز با حضور نویسنده کتاب «سرو گلستان من» در غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مراسم جشن امضا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا امروز با حضور نویسنده کتاب «سرو گلستان من» در غرفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مراسم جشن امضا برگزار شد.

طی این مراسم، همسر شهید مدافع حرم حاج علی‌محمد قربانی راوی کتاب که در این مراسم حضور داشت با اشاره به شهید قربانی گفت: شهید قربانی در طول زندگی با توجه به اهدافی که داشت، تلاش کرد و زحمت کشید تا به جایگاهی که اکنون دارد برسد.

خوشدل به تفاوت این کتاب با سایر کتاب‌هایی که در حوزه خاطرات زنان مدافع حرم نوشته می‌شود پرداخت و اظهار کرد: در کتاب‌های دیگر شاهد هستیم که یک زندگی مسطح از عشقی یکدست مطرح می‌شود ولی در کتاب «سرو گلستان من» خواننده یک زندگی واقعی را مطالعه می‌کند.

وی افزود: در این کتاب، صحبت از ۲۸ سال زندگی مشترک است و قهر و دعواهای میان یک زوج، آشتی‌ها، مشکلات و نحوه حل آن‌ها مطرح شده است که به عنوان الگوی مناسبی برای زندگی می‌توان به آن‌ها توجه داشت.

نویسنده کتاب «سرو گلستان من» با اشاره به نقش راوی کتاب بعد از شهادت همسرش گفت: در این کتاب با زنی برنمی‌خوریم که بعد از شهادت همسرش خانه‌نشین شود و افسرده و غمگین شود و فعالیت‌های اجتماعی خود را قطع کند. اتفاقاً خانم قربانی بعد از شهادت حضور اجتماعی خاص دارند و برنامه‌های خاصی را انجام داده‌اند که در نوع خودش الگو و نمونه خوبی برای زنان جامعه ما می‌باشد.

وی با اشاره به تشکیل گروه «رهروان زینبی» توسط همسر شهید قربانی توضیح داد: اعضای این گروه هر دو هفته یک بار به منزل مادران و همسران شهدا از دوران دفاع مقدس تا مدافعین حرم می‌روند و با آن‌ها تعامل دارند. این حرکت کاملاً خودجوش است و با واکنش بسیار خوب خانواده شهدا همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها