یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
هنوز قیمت چاپ را افزایش نداده‌ایم

مدیر چاپخانه قرقچیان در استان یزد گفت: با وجود افزایش دستمزد پرسنل، کاغذ، مرکب و دارو، هنوز در قیمت چاپ تغییری نداده‌ایم و نرخ چاپ امسال مانند سال گذشته است.-

حسینعلی قرقچیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان این‌که بحران گرانی کاغذ روز‌ به روز در حال افزایش است، افزود: هر چند قیمت دستمزد پرسنل، آب، برق، کاغذ، مرکب و دارو افزایش یافته اما در قیمت سفارش‌های چاپ تغییری نداده‌ایم و نرخ چاپ در این چاپخانه مانند تعرفه سال گذشته است.

وی عنوان کرد: اگر اوضاع به‌این منوال پیش برود، در آینده‌ای نه‌چندان دور ما هم مجبوریم که بر قیمت چاپ بیفزاییم.

قرقچیان گفت: در این وضعیت آشفته‌ای که در بازار صنعت‌ چاپ ‌و نشر به‌وجود آمده است، اگر بخواهیم کار کنیم دچار ضرر و زیان می‌شویم، مجبوریم که از جیب خرج کنیم و دیگر سودی عایدمان نمی‌شود.

مدیر چاپخانه قرقچیان بیان کرد: به‌اعتقاد من، اگر دولت در صنعت چاپ‌ و نشر دخالت کند و قیمت کاغذ را کاهش دهد، می‌توانیم با همین نرخ و تحمل سایر مشکلات به کار‌مان ادامه دهیم، در غیر این صورت یا باید چاپخانه را تعطیل کنیم یا قیمت‌هایمان را به‌طور چشمگیری افزایش دهیم.

از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت کاغذ ب کرات بالا رفته است. البته به تازگی دبير اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران هم اعلام کرده است که کارشناس‌ها و صاحب‌نظران شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران با اندیشیدن تمهیداتی در حوزه واردات کاغذ، نقش مهمی در تثبیت بهای کاغذ ایفا خواهند کرد و از سوي شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران تمهیداتی برای تثبیت بهای کاغذ اندیشیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط