چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۱
نوسان قیمت کاغذ، مشکل عمده چاپخانه‌داران کرمانی است

مدیر چاپخانه آسیا در استان کرمان گفت:‌ کاغذ به ‌دلیل این‌که محصول وارداتی است همانند دلار نوسان قیمت دارد و معمولا بهای آن در روز چندین بار تغییر می‌کند. این تغییرات قیمت، مشکلات زیادی را برای چاپخانه‌داران ایجاد کرده است.-

احمد شیبانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که بحران نوسان قیمت دلار به بازار خرید و فروش کاغذ هم سرایت کرده است، افزود: حجم عمده کاغذ مصرفی چاپخانه‌ها وارداتی‌اند و به‌ همین دلیل قیمت کاغذ همزمان با افزایش نرخ دلار بالا می‌رود، با این تفاوت که افراد برای خرید دلار ریسک می‌کنند ولی کسی برای خرید کاغذ چنین ریسکی را انجام نمی‌دهد. 

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های تنظیم بازار تاسیس یا احیای شرکت تعاونی است که در این میان فکر می‌کنم اعضای شرکت تعاونی هم در یک بازار آشفته نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و جز دردسر فایده دیگری نمی‌برند، به‌همین دلیل همواره از تاسیس شرکت‌های تعاونی فاصله گرفته‌ایم. 

شیبانی گفت: اکنون قیمت کاغذ در استان کرمان مرتب تغییر می‌کند، بهای کاغذ ساعت 9 صبح با ساعت 12 فرق می‌کند و فقط گروهی سرمایه‌دار از این بازار گل‌آلود بهره می‌برند و بقیه از این قافله عقب می‌مانند.

مدیر چاپخانه آسیا اظهار کرد: مشکل‌مان را بارها با مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مطرح کرده‌ایم ولی به خوبی می‌دانیم که مسوولان این اداره نمی‌توانند کاری انجام دهند.
 
به گفته شیبانی، مسوولان باید برای نوسان قیمت کاغذ فکری کنند، باید کنترلی بر روی قیمت‌ها باشد و این درست نیست که ما چاپخانه‌داران قیمت کارمان بر اساس دستور‌العمل ثابت بماند ولی فلان تاجر کاغذ هر لحظه قیمت کاغذش را تغییر دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط