جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۵
شهرداری درآمد ندارد که سهم ما را بدهد

مسوول کتابخانه‌های شهرستان خاتم در استان یزد گفت: شهرداری خاتم درآمدی ندارد و به‌همین دلیل، دو سال است که سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها را پرداخت نکرده است._

غلامرضا قانع در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام این‌که مدت دو سال است که کتابخانه‌های شهرستان خاتم سهم نیم‌درصد شهرداری خود را دریافت نکرده‌اند افزود: شهرستان خاتم جزو مناطق محروم محسوب می‌شود و هیچ‌گونه تولید یا معدن مشخصی ندارد که شهرداری بخواهد درآمدی کسب کند و حتی در پرداخت حقوق کارکنانش هم دچار مشکل است. به این دلیل، دو سال است که هیچ‌گونه پرداختی به کتابخانه‌ها نداشته است.

وی با یادآوری تکلیف قانونی شهرداری‌ در پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از درآمدش اظهار کرد: در هر جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان این موضوع را به فرماندار گزارش کرده‌ام اما شهردار با ارایه آمار و ارقام توضیح داده است که درآمدی نداشته که بخواهد سهم کتابخانه‌ها را پرداخت کند و ما هم هربار سخن منطقی شهردار را پذیرفته‌ایم.

قانع گفت: با وجود مشکلات مالی که داریم اما به‌وظیفه قانونی خود که حفظ و حراست از کتابخانه و ترویج کتابخوانی بین مردم منطقه‌ است، همچنان ادامه می‌دهیم.

مسوول کتابخانه‌های شهرستان خاتم عنوان کرد: با کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوان و اداره آموزش ‌و پروش این شهرستان تفاهم نامه‌ای تنظیم کرده‌ایم که مطابق آن، دانش‌آموزان از برنامه‌ها و مسابقات برگزار شده در هر مرکز مطلع می‌شوند و اطلاع‌رسانی‌ها به طور همزمان انجام می‌شود. 

وی افزود: همچنین به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقات خلاصه‌نویسی، نقاشی و انشانویسی را برگزار کرده‌ایم و به نفرات برتر این مسابقات هدیه‌های ارزشمند داده می‌شود.

قانع اظهار کرد: شهرستان خاتم حدود 25 هزار نفر جمعیت دارد و اکنون سه کتابخانه روستایی و سه کتابخانه شهری مشغول ارایه خدمات به اعضای کتابخانه‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط