چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹
نمایشگاه کتاب «گنجینه مطهر» در پارسیان گشایش یافت

هرمزگان - مسئول کتابخانه نبی اکرم(ص) پارسیان گفت: در پاسداشت مقام معلم و گرامیداشت استاد مطهری، نمایشگاه کتاب «گنجینه مطهر» در پارسیان گشایش یافت.

حلیمه روشن زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از برپایی نمایشگاه کتاب به عنوان «گنجینه مطهر» و انتشار بسته آثار استاد مطهری به مناسبت فرارسیدن روز معلم و بزرگداشت مقام استاد شهید مرتضی مطهری درکتابخانه نبی اکرم (ص) شهرستان پارسیان خبر داد.

کتابدار کتابخانه نبی اکرم ادامه داد: به مناسبت بزرگداشت مقام معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری آن معلم و نویسنده گرانقدر، کتابخانه عمومی نبی اکرم پارسیان به برپایی نمایشگاهی از آثار ارزشمند آن شهید والامقام، اقدام کرد تا مراجعین به ویژه جوانان با کتاب‌های استاد آشنا شوند و بدین وسیله این روز را پاس بداریم.

روشن زاده اضافه کرد: در این نمایشگاه مجموعه آثار شهید مطهری، احیای تفکر اسلامی، سیری در نهج البلاغه، انسان شناسی قرآن، آشنایی با قرآن، حکمت ها و اندرزها و … در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دارد.

وی اذعان داشت هدف از برگزاری این نمایشگاه، آشنایی اعضا و مراجعین با منابع موجود در کتابخانه با موضوع معلم و آشنایی با زندگی و شخصیت استاد شهید مطهری وآثار وی است.

این کُنشگر حوزه کتاب و کودک با اشاره به طراحی بسته مطالعاتی بررسی آثار استاد مرتضی مطهری به ادامه داد: بوی اردیبهشت، مشام جان را می ‏نوازد و ما را به یاد زیباترین دوران زندگی‏مان می‌اندازد. دورانی که معلمان دلسوز برایمان سرمشق عشق و معرفت و ادب می‌گرفتند و با سرانگشتان خویش، افق روشن فرداها را نشانمان می‌دادند.

حلیمه روشن زاده افزود: به راستی معلمان و اساتید علم را به بشریت می آموزند و آن را بر لوح ضمیرهای پاک، حک می‌کنند و سیاهی جهل را از دل‌ها می زدایند و ما امروز به احترام نام بلندشان قیام می‌کنیم و در زلال کلامشان رها می‌شویم و حدیث زندگی را دیگر بار در کنارشان مرور می‌کنیم.

کتابدار پارسیانی همچنین گفت: دوازدهم اردیبهشت، روز بزرگداشت عشق و ایثار است. روز بزرگداشت کسانی است که الف قدّشان، در راه تعلیم خوبی‌ها خمیده شد. روز تجلیل از کسانی است که علم را جرعه جرعه در جان ها جاری ساخته و با دانش خویش، جامعه‌ای نو بنا کرده و فردایی با شکوه را نوید می‌دهند. روز یاد کردن از گمنامان آشناست، عزیزانی که در سنگر علم و دانش، سربازانی مخلص و دانشمند تربیت کرده و دفترهای خاطرات از عطر یادشان آکنده است.

وی افزود: برای آشنایی با آثار شهید مطهری بسته مطالعاتی آثار شهید مطهری با هدف مدیریت و جریان سازی فکری و فرهنگی، تقویت و تعمیق هویت دینی و ملی تقویت آگاهی بخشی اجتماعی و علمی، طراحی شده است.

روشن زاده در ادامه گفت: در این بسته کتاب‌هایی قرار گرفته است که نوشته شهید مطهری است و چند کتاب نیز این استاد را معرفی می‌کند تا مخاطب از این طریق با آثار وی آشنا شود.

مسئول کتابخانه نبی اکرم (ص) پارسیان در پایان گفت: کتاب‌های پاسخ های استاد، امامت و رهبری، پیامبر امی، عرفان حافظ، انسان و سرنوشت، مساله حجاب، جاذبه و دافعه علی (ع) و… در این بسته آمده است و علاقه‌مندان با خواندن این کتاب‌ها با آثار و افکار وی آشنا خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها