چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
پیشنهاد بازیگر سینما و تلویزیون برای خرید از نمایشگاه کتاب تهران

مدرس و بازیگر تئاتر گفت: به تمامی مردم سرزمینم پیشنهاد می‌کنم کتاب «مغازه خودکشی» و «تذکره الاولیا» را بخرند و بخوانند. این دو کتاب راهگشایی برای تعمق و اندیشیدن در عصر حاضر هستند.

امیر دژاکام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ضمن پیشنهاد خرید کتاب «مغازه خودکشی» اثر ژان تولی از نمایشگاه کتاب، گفت: این اثر دارای پیوندی عمیق با جامعه و گرفتاری انسان مدرن امروز است. در کتاب «مغازه خودکشی» همزمان جهانی در دست تحول و گرفتاری می‌بینیم که مردمش در شرایطی پیچیده، تاب و تحملشان به نقطه صفر رسیده است. در واقع این اثر بیانگر دنیای آخرالزمانی برای انسان امروز است، دنیایی در حال تحول که با نقش‌های بی‌مانند، گرفتاری را برای بشر پدید آورده است. صد حیف که میل به زیستن با سکون داستان، همخوان نیست و با این دنیای پر رنگ و لعاب و دستخوش تغییر، دیگر نمی‌توان خوشبخت بود.

این مدرس تئاتر همچنین با اشاره به تاریخ ادبیات کهن ایران افزود: پیشنهاد دیگر من برای مردم امروز، خواندن کتاب «تذکرة الاولیا» عطار نیشابوری است. عطار در واپسین سال‌های عمرش به نگارش این کتاب دست زد و ضرورت نگارش این کتاب را ثبت حقیقت وجود مردان بزرگ در کشور بود. مردان عارف و دانشمندان بزرگی که نام و رسم شان در تاریخ ستودنی است. به نظر من این کتاب بسیار کمک می‌کند که چشم روشن بین خود را برای شناسایی و شناخت این مردم باز کنیم.

دژاکام درباره ضرورت کتابخوانی برای همگان گفت: شاید برخی بر این باور هستند که قدرت در عناصری گذرا مانند پول و شهرت و …است. اما برای من همواره قدرت در کلمه بوده است. این کلمه است که به همه چیز هویت می‌بخشد و آن را ارزشمند و یا فاقد ارزش می‌کند. کتاب مجموعه‌ای از کلمات است، که به هم پیوند می‌خورند، حیات گرفته و زنده می‌شوند و جلوی دیدگان راه می‌روند. به همین دلیل پیشنهاد من نه تنها به مخاطبان کتاب بلکه به تمام مردم ایران است که برای رهایی و رسیدن به قدرتی مانا و سراسری کتاب بخوانند. چرا که کتاب میراثی تمام نشدنی است و این دو کتاب، راهگشایی برای اندیشیدن در عصر حاضر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها