سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۳
بررسی مشکلات کتابی قطب‌آباد در جلسه انجمن

سی ‌و دومين جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش كرديان با حضور اعضای انجمن در محل کتابخانه عمومی امام صادق(ع) شهر قطب‌آباد استان فارس برگزارشد. بررسی وضعیت ساخت و مشکلات کتابخانه عمومی قطب‌آباد، از مهم‌ترین مطالب مطرح شده در این جلسه بودند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، در این جلسه محمد رجبی، مسوول کتابخانه امام صادق(ع) و دبیر انجمن به تشریح مشکلات کتابخانه از جمله پرداخت نشدن سهم نیم درصد از درآمد شهرداری، پرداخت نکردن اجاره بهای ساختمان کتابخانه و مشکل تجهیزات همچون نداشتن آب سردکن، فکس و یخچال  پرداخت. وی همچنین خواستار تشکیل جلسات انجمن به شکل منظم و مطابق آیین‌نامه شد.

رضا اسكندري، عضو و مسوول مالی انجمن نیز گزارشی از عملکرد يكساله انجمن مربوط به درآمدها و هزینه‌های سال 90 را ارایه کرد و با اشاره به پرداخت نشدن سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری قطب‌آباد گفت: در صورت پرداخت نکردن این سهم قادر به پرداخت اجاره بها نخواهیم بود.

در ادامه جلسه، نماينده شهردار درباره پرداخت سهم نیم‌درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری اظهار کرد: شهرداري قطب‌آباد در تمام سال‌هاي گذشته به صورت مرتب سهم نيم‌درصد را پرداخت کرده اما به‌دليل وجود مشكلات خاص مالي در سال 90 نتوانسته است این سهم را به‌طور كامل پرداخت کند. بنابراین، در سال 91 و به‌ محض حل مشكل مالي، سهم نيم‌درصد کتابخانه را پرداخت خواهیم کرد.

نماينده بخشدار در این جلسه پيشنهاد داد كه يك دستگاه فكس به‌صورت امانت از سوي بخشداري در اختيار كتابخانه قرار بگيرد و در صورتي كه اين‌كار امكان‌پذير نباشد، يك دستگاه فكس از هزينه شخصي براي كتابخانه خريداري شود.

درپایان این جلسه، ناصر ابراهیمی، ریيس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم، توضيحاتي را درباره ادامه ساخت كتابخانه ارایه کرد و درباره پیشنهاد افزایش حق عضویت نیز گفت: افزايش میزان حق عضويت ممکن است موجب کاهش آمار اعضا شود و با توجه به‌موقعيت و شرایط منطقه، نيازی به‌افزايش حق عضويت وجود ندارد. وی از شهرداري درخواست کرد تا سهم نيم‌درصد کتابخانه را در نخستین فرصت پرداخت کند تا بخشی از مشکلات مالی انجمن مرتفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط