دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۰
سهم نیم درصد را به زور می‌گیرم

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار در استان اردبیل گفت:سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها را دریافت می‌کنیم اما به زور! _

محمد سرداری در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره شیوه دریافت این سهم اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر، کمک قانون و مصوبات انجمن کتابخانه‌های شهرستان بیله‌سوار که با حضور شورای شهر و شهرداری به تصویب‌ می‌رسند، سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها را دریافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر شهرداری‌ها سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها را بپردازند، نه‌تنها مشکل هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها حل می‌شود، بلکه فرصتی هم برای تجهیز کتابخانه‌ها فراهم خواهد شد. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: شهرداری از ابتدای امسال تاکنون 50 میلیون ريال به عنوان سهم کتابخانه‌ها پرداخت کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا شهرداری این شهرستان برای تسویه مطالبات این اداره، زمین مناسب برای ساخت کتابخانه اهدا کرده است یا در عملیات عمرانی، همکاری‌ رضایت‌بخشی با اداره کتابخانه‌ها دارد؟» گفت: اهدای زمین از سوی شهرداری به ازای تسویه مطالبات اداره کتابخانه‌ها از جنبه قانونی تخلف محسوب می‌شود اما تاکنون شهرداری این شهرستان تنها زمین کتابخانه مرکزی و استاندارد بیله‌سوار با مساحت 20 هزار متر مربع را اهدا کرده است اما نه به‌عنوان تسویه حساب.

سرداری با بیان این‌که جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بیله‌سوار در هفته جاری برگزار خواهد شد و این اداره به انجمن کتابخانه‌ها مصوباتی را ارایه خواهد کرد اظهار کرد: مصوباتی نظیر «برنامه‌ریزی مناسب برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در کتابخانه» و «ایجاد انگیزه علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات آنلاین و مکتوب با هدف افزایش تعداد شرکت‌کنندگان» را در این جلسه ارایه می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط