چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۹
درگذشت "حمید کرمی"، شاعر "در رکاب آفتاب"

حمید کرمی، شاعر پیشکسوت دفاع مقدس، شب گذشته (نهم فروردین ماه 90) بر اثر سکته قلبی و در سن 49 سالگی به دیار باقی شتافت. از وی 2 مجموعه شعر عاشورایی و دفاع مقدس با عناوین "در رکاب آفتاب" و "شگفت مثل تماشا" در دست انتشارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) این شاعر پیشکسوت عرصه شعر عاشورایی و دفاع مقدس، شب گذشته (نهم فروردین ماه 90) در منزلش از دنیا رفت.

پیکر حمید کرمی در زادگاه پدری اش (ویدر ساوه) تشییع و به خاک سپرده خواهد شد. اخبار تکمیلی درباره زمان مراسم ترحیم وی، متعاقبا" اعلام خواهد شد.

حميد كرمي، سال 1341 در تهران متولد شد. او شعرسرايي را از سال 1361 و به صورت جدي در حوزه دفاع‌مقدس آغاز كرد و در اولين دوره‌هاي كنگره شعر جنگ در مناطق جنوب کشور حضور داشت.

كتاب‌هاي "بر ش‍ان‍ه‌ه‍ای‌ ک‍وهستان" و "حکایت های شاعران" از آثار منتشر شده حميد كرمي‌اند. از وی 2 مجموعه شعر عاشورایی و دفاع مقدس با عناوین "در رکاب آفتاب" و "شگفت مثل تماشا" در دست انتشارند.

حميد كرمي، نگارش مجلدات اول و دوم رمان "تيغ و تبسم" را به پايان رسانده و طرح اوليه مجلدات سوم و چهارم را آماده كرده بود. اين مجموعه 4 جلدي، مبارزات مردمي با حكومت شاه خائن، زندگی شهداي اين مبارزات مانند طيب حاج رضايي و قيام 15 خرداد سال 1342 را روایت کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها